آفتاب
سعدالله زارعی:

یک میلیون یهودی به دلایل مختلف از اسرائیل مهاجرت کرده‌اند

یک میلیون یهودی به دلایل مختلف از اسرائیل مهاجرت کرده‌اند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: طی دو سال اخیر یک میلیون یهودی از اسرائیل مهاجرت کرده‌اند و علت عمده این موضوع، نبود امنیت و عدم رضایت از زندگی در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با اشاره به حمله اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی اظهار کرد: یکی از دلایل این حمله تشدید فشار به مسلمانان جهت مهاجرت از این شهر مقدس است تا زمینه یهودی سازی این مکان فراهم شود.

وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی همواره به دنبال فرافکنی مشکلات داخلی خود است، گفت: این رژیم با ایجاد درگیری می‌خواهد به گونه‌ای ‌وانمود کند که برای اداره مناطق تحت اشغالش، از توانایی کافی برخوردار است.

زارعی ادامه داد: پاسخ کوبنده لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها به حملات رژیم صهیونیستی، ناتوانی این رژیم را در عرصه جهانی به نمایش گذاشته است و اقدامات اخیر اسرائیل در این منطقه نوعی تلاش برای بازسازی اقتدار امنیتی‌اش است.

وی به گسترش مهاجرت یهودیان به خارج از رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و افزود: طی دو سال اخیر یک میلیون یهودی که از سایر نقاط دنیا به این منطقه آمده بودند از اسرائیل مهاجرت کرده اند و علت عمده این موضوع، نبود امنیت و عدم رضایت از زندگی در این منطقه است.

این کارشناس مسائل خارمیانه با بیان اینکه اسرائیل از وجود درگیری و اختلاف بین کشورهای اسلامی نهایت بهره‌برداری را می‌کند به توافق هسته‌ای میان  ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: این توافق اسرائیلی‌ها را نگران کرده و لفاظی‌های اخیر نتانیاهو علیه ایران بر اساس این نگرانی ها است.

کد N902348

وبگردی