آفتاب

تظاهرات مسلمانان جهان در اعتراض به تخریب اماکن‌ مقدس در عربستان

تظاهرات مسلمانان جهان در اعتراض به تخریب اماکن‌ مقدس در عربستان

مسلمانان در شهرهای مختلف آمریکا از جمله واشنگتن و نیز در برخی دیگر از شهرهای جهان مانند لندن، کراچی، حیدرآباد و ملبورن در اعتراض به تخریب سیستماتیک مکان‌های مقدس به دست آل سعود تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فعالان در شهرهای سراسر جهان در اعتراض به آنچه که تخریب سیستماتیک مکان‌های مقدس به دست عربستان خواندند، دست به برگزاری راهپیمایی‌هایی زدند. این روند حدود یک قرن است که ادامه دارد، اما معترضان می‌گویند این روند طی سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است و دولت عربستان می‌خواهد که تغییرات چشمگیری در مکه و مدینه ایجاد کند.

حدود 700 معترض در واشنگتن گردهم آمدند و روز شنبه به سمت سفارت عربستان حرکت کردند. تظاهرات‌های مشابهی نیز در لس‌آنجلس، هاستون، نیویورک، لندن، ملبورن، کراچی و حیدرآباد برگزار شد. معترضان از دولت ریاض خواستند تا قبرستان بقیع در مدینه را که اهمیت ویژه‌ای برای مسلمانان دارد، بازسازی کند.

خاندان سلطنتی آل سعود در 1925 بارگاه‌هایی که بر سر مزارهای قبرستان بقیع بود، تخریب کرد و گفت که این اقدام «غیراسلامی» است و آنها را با سنگ‌های بدون نام جایگزین کرد. وهابی‌ها همچنین بارگاه‌های امامان شیعه در عراق را تخریب کردند که با اعتراض شدید شیعیان جهان روبرو شد. وهابیون عربستان به شدت مخالف زیارت مقبره‌ها و مکان‌های مذهبی هستند.

انتهای پیام

کد N902306

وبگردی