آفتاب

حکم سیف‌الاسلام قذافی امروز اعلام می‌شود

حکم سیف‌الاسلام قذافی امروز اعلام می‌شود

دادگاه محاکمه سیف‌الاسلام قذافی و چند متهم دیگر نظام سابق لیبی امروز (سه‌شنبه) حکم خود را علیه وی اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع لیبیایی اعلام کردند که سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی به همراه چند متهم دیگر امروز در دادگاه استناف طرابلس، که وابسته به تندروهای انقلاب لیبی است محاکمه می‌شوند.

این منبع افزود: دادگاه استیناف طرابلس تاکنون 20 جلسه تشکیل داده که در بیشتر آنها وکلای متهمان حضور نداشتند و متهمان نیز به دلیل مشکلات و احتمال ضرب و شتم بارها به صورت غیابی در جلسات دادگاه شرکت کرده‌اند.

در این محاکمه‌ها که از مارس 2013 آغاز شد، سیف‌الاسلام تنها در سه جلسه آن هم از طریق ویدئو کنفرانس در "زنتان" شرکت کرده است.

قرار است حکم سیف الاسلام و دیگر متهمان به صورت غیابی صادر شود که این مساله با قانون مغایرت دارد.

منابع مذکور اظهار داشتند که انتظار می‌رود حکم‌های سختی از جمله اعدام برای سیف‌الاسلام، عبدالله السنوسی، داماد و رئیس سازمان اطلاعات قذافی، ابوزید دورده،رئیس سازمان امنیت خارجی سابق ، منصور ضو، از مسئولان امنیتی نظام سابق و البغدادی المحمودی، آخرین نخست وزیر نظام سابق صادر شود.

منابع مذکور افزودند، اتهامات این افراد شامل قتل، غارت، تخریب،ایجاد جنگ داخلی در کشور، برهم زدن وحدت ملی، تشکیل گروه‌های مسلح برای کشتار و پخش و فروش مواد مخدر است.

انتهای پیام

کد N902273

وبگردی