آفتاب
پوتین:

بدنبال تخاصم نیستیم ولی از منافع مان دفاع می کنیم

بدنبال تخاصم نیستیم ولی از منافع مان دفاع می کنیم

رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت که این کشور بدنبال تخاصم و دشمنی با هیچ کشوری نیست اما از منافع ملی خود دفاع می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمیر پوتین در گفت و گو با شبکه خبری RTS سوئیس گفت: روسیه از تخاصم و دشمنی با هیچ کشوری نفع نمی برد اما گاهی اوقات باید از منافع خود دفاع کند و بدون شک این کار را خواهد کرد.

وی افزود: ما نه از طریق تخاصم بلکه از طریق یافتن راه های مصالحه و راه حل های مشترک قابل قبول بدنبال دفاع از منافع ملی خود هستیم. رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی درباره شایعات مرتبط با جنون وی گفت: من در طول سال های فعالیت سیاسی به این گونه اتهامات عادت کرده ام؛ همواره تلاش کرده ام تا این شایعات را نادیده بگیرم و تنها کاری را انجام دهم که به نفع مردم و کشورم است.

پوتین همچنین عقب نشینی یکجانبه آمریکا از پیمان ABM (پیمان ضد موشک های بالستیک) را عاملی برای تشدید رقابت های تسلیحاتی دانست. وی تصریح کرد که مسکو آمادگی دارد با کشورهای اروپایی و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، شرایط در اوکراین و مسائل اقتصادی وارد گفتگو شود.

رئیس جمهوری روسیه با بیان که آمریکا باید سیاست «هرکس با ما نیست، برماست» را در مبارزه با تروریسم کنار بگذارد، افزود: در حال حاضر می بینیم که شرایط به معنای واقعی تغییر کرده است؛ اروپا و آمریکا متوجه خطر افراط گرایی و تروریسم شده اند و به تلاش ها برای مبارزه با آن پیوسته اند.

پوتین اضافه کرد: یک ضرب المثل روسی می گوید دیرتر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است و ما امیدواریم که گفتگو نه تنها درباره موضوع تروریسم بلکه درباره سایر مسائل از جمله اوکراین و شرایط اقتصادی هرچه زودتر شروع شود.

 

 

 

کد N901873

وبگردی