آفتاب
وزیر خارجه ترکیه:

از همپیمانانمان در ناتو انتظار پشتیبانی داریم

از همپیمانانمان در ناتو انتظار پشتیبانی داریم

«مولود چاوش اوغلو» گفت ترکیه برای مقابله با خطراتی که این کشور را تهدید می کند از همپیمانان خود در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتظار کمک دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای پرتغالی خود در لیسبون از حمایت های این کشور از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا قدردانی کرد.

وی با اشاره به عضویت هر دو کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از ادامه همکاری های دو جانبه در زمینه های امنیتی و دفاعی و عزم مشترک در دفاع از تهدیدهای تروریستی خبر داد. وزیر خارجه ترکیه با بیان این که آنکارا با استناد به ماده ۴ پیمان ناتو خواستار برگزاری نشست ویژه اعضای این پیمان شده، بر لزوم حمایت اعضا از یک عضو در معرض تهدید، تاکید کرد.

به گفته چاوش اوغلو ترکیه از همپیمانان خود در ناتو انتظار دارد در نبرد با گروه های تروریستی به این کشور یاری رسانده و از آن پشتیبانی کنند. این در حالی است که جنگنده های ارتش ترکیه طی روزهای اخیر علاوه بر بمباران داعش، مواضع کردهای پ ک ک را در شمال عراق هدف قرار داده اند. این اقدام در حالی انجام گرفته که آنکارا مدعی برقراری آتش بس با کردهای مخالف، به منظور انجام مذاکرات صلح بود.

تنش میان آنکارا، شبه نظامیان کرد و تروریست های داعش از هفته گذشته و به دنبال وقوع حمله انتحاری در شهر سوروچ ترکیه که ۳۲ کشته بر جای گذاشت، شدت گرفت. آنکارا این حملات هوایی را اقدامی برای مبارزه با گروههای تروریستی می خواند.

کد N901859

وبگردی