آفتاب

یوسف حلیم رییس دادگاه عالی افغانستان شد

یوسف حلیم رییس دادگاه عالی افغانستان شد

پس از آن که رییس‌جمهوری افغانستان سید یوسف حلیم را به عنوان رییس جدید دادگاه عالی معرفی کرد، دفتر ریاست‌جمهوری این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مراسم تحلیف حلیم در کاخ ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایران)، به نقل از خبرگزاری بخدی، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان سید یوسف حلیم را به ریاست دادگاه عالی کشور معرفی کرد.

در مراسم تحلیف علاوه بر اشرف غنی، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، سرور دانش، معاون رییس‌جمهوری، عبدالرشید راشد، سرپرست پیشین دادگاه عالی و اعضای شورای عالی قضا حضور داشتند.

اشرف غنی در مراسم معرفی حلیم گفت که اولین وظیفه یک رییس‌جمهور مراقبت از اجرای قانون است و این وظیفه بدون یک دادگاه عالی با صلابت و بادرایت قابل انجام نیست.

رییس‌جمهوری افغانستان تصریح کرد: معیار کار ما نخست رضایت خدا و بعد خشنودی مردم و باورمندی آنان به عدالت است.

او اعلام کرد که دولت از تلاش ها و اصلاحاتی که قرار است در دادگاه عالی ایجاد شود، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

سید یوسف حلیم نیز در این مراسم از رییس‌جمهوری افغانستان خواست که در زمینه تحقق حاکمیت قانون و عدالت به او کمک کند.

وی تأکید کرد، در عرصه اجرای عدالت از هیچ گونه سعی و تلاشی دریغ نخواهد کرد و در برابر فساد قضایی و اداری صادقانه مبارزه خواهد کرد.

عبدالسلام عظیمی، رئیس پیشین دادگاه عالی افغانستان در آغازین روزهای کار حکومت وحدت ملی افغانستان از این پست استعفا داد. پس از استعفای او، عبدالرشید راشد، از دیگر اعضای دادگاه عالی به عنوان سرپرست این دادگاه معرفی شد.

انتهای پیام

کد N901857

وبگردی