آفتاب

کری به مصر، قطر، سنگاپور، مالزی و ویتنام سفر می کند

کری به مصر، قطر، سنگاپور، مالزی و ویتنام سفر می کند

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ماه آگوست به کشورهای مصر، قطر، سنگاپور، مالزی و ویتنام سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری در روز دوم آگوست (یازدهم مرداد) با سفر به قاهره ریاست هیات آمریکایی را در مذاکرات استراتژیک آمریکا- مصر برعهده خواهد داشت.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که کری در جریان دیدار دو جانبه با سامح شکری همتای مصری خود درباره مسائل، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی گفتگو خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین قرار است روز سوم آگوست با سفر به دوحه قطر در اجلاس وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که کری بعد از شرکت در اجلاس وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در روز چهارم آگوست به سنگاپور سفر می کند و با «لی هسین لونگ» نخست وزیر و «کی شان مونگام» وزیر امور خارجه سنگاپور درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای گفتگو و در مراسم پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور شرکت می کند.

به گفته جان کربی، وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای چهارم تا ششم آگوست نیز با سفر به کوالالامپور پایتخت مالزی در اجلاس منطقه ای آسه آن، شرکت می کند.

بر این اساس طی روزهای ششم تا هشتم آگوست جان کری با سفر به هانوی پایتخت ویتنام با مقامات بلندپایه این کشور درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو خواهد کرد. وی همچنین در جریان این سفر در بیستمین سالگرد آغاز روبط دیپلماتیک واشنگتن-هانوی شرکت خواهد کرد.

 

کد N901828

وبگردی