آفتاب

درخواست دیپلمات‌های پیشین آمریکا از کنگره برای حمایت از توافق هسته‌ای

درخواست دیپلمات‌های پیشین آمریکا از کنگره برای حمایت از توافق هسته‌ای

چند دیپلمات پیشین آمریکایی از اعضای کنگره خواستند تا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته نشریه پولیتیکو، پنج سفیر پیشین آمریکا در اسراییل و معاونان پیشین وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه (امروز) با ارسال نامه‌ای خطاب به قانونگذاران این کشور در مجلس نمایندگان و سنا از آن‌ها خواستند تا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را رد نکند.

اعضای کنگره آمریکا کم‌تر از 2 ماه فرصت دارند تا توافق هسته‌ای را بررسی و در تایید یا رد آن رای‌گیری کنند.

براساس این توافق که مخالفت برخی قانونگذاران را در پی داشته است، تحریم‌ها علیه ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور لغو خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، این مقامات پیشین آمریکایی امروز دو نامه مجزا را به مجلس نمایندگان و سنا فرستادند و در آن تاکید کردند که مصمم به حمایت از اهداف سیاست آمریکا هستند.

در ادامه این نامه آمده است: ما اذعان داریم که توافق تمام اهداف مورد درخواست ما را محقق نمی‌کند اما پاسخ مناسبی برای اهداف کلیدی ماست و در صورت تخلف ایران از تعهداتش آژانس بین‌المللی انرژی آن را به سرعت کشف خواهد کرد و ما فرصت کافی برای توقف فعالیت‌های ایران خواهیم داشت.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نیز با دموکرات‌های مجلس نمایندگان دیدارهایی را برای جلب حمایت آن‌ها از این توافق که یک دستاورد مهم در عرصه سیاست خارجی برای وی محسوب می‌شود آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N901718

وبگردی