آفتاب
در سفر به نجف؛

ظریف از توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ به آیت الله سیستانی گزارش داد

ظریف از توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ به آیت الله سیستانی گزارش داد

وزیرامور خارجه ضمن ارائه گزارشی از توافق هسته ای ایران به آیت الله سیستانی در نشست خبری گفت: همواره در کنار مردم و دولت عراق در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم بوده ایم و این نقش را حفظ خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد جواد ظریف در ادامه سفر منطقه ای خود که به عراق رفته است، صبح امروز با آیت الله سیستانی دیدار کرد.

وی پس از این دیدار در نشستی خبری، گفت : این سفر منطقه ای به عنوان اولین سفر بعداز توافق نامه هسته ای ، برای ایجاد روابط و گفتگوهای مستمر بین کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است و در جهت مصالح کل منطقه و جهان اسلام ، صلح و امنیت بین الملل صحبت های بسیار مهم داشتیم و در عراق این صحبتها ادامه خواهیم داد.

 ظریف گفت: همواره در کنار مردم و دولت عراق در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم بوده ایم و این نقش را حفظ خواهیم کرد.

وی افزود : افراط گرایی و فرقه گرایی خطری است که همه ما تهدید می کند و نیاز است مردم ، کشورها و دولت های منطقه هماهنگ و همراه هم با این پدیده مبارزه کنند.

ظریف گفت : در این زمینه ، مرجعیت دینی همواره نقش بسیار بارز ، برجسته و سازنده داشته اند و امروز با ایت الله سیستانی و دیگر مراجع دیدار داشتم .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : در دیدار با آیت الله سیستانی گزارش کلی از مذاکرات هسته ای و بحث های منطقه ای ارائه شد و از نظرات مرجعیت استفاده کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دیدارهای جداگانه ای با آیات عظام اسحاق فیاض و بشیر نجفی داشت.

ظریف در ادامه سفر خود به عراق عصر امروز وارد بغداد شد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با مسوولان عالی عراق بعدازظهر امروز وارد بغداد شده است.

عمر برزنچی معاون وزیر امور خارجه عراق از آقای محمدجواد ظریف در فرودگاه بغداد استقبال کرد.

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است با فواد معصوم رییس جمهور ، حیدر عبادی نخست وزیر ، سلیم جبوری رییس مجلس و ابراهیم جعفری همتای عراقی خود دیدار و آخرین تحولات سیاسی منطقه و همچنین همکاری منطقه ای برای مبارزه با تروریست های تکفیری را بررسی کند.
 

کد N901609

وبگردی