آفتاب

چین گردشگری در جزایر مورد مناقشه را توسعه می‌دهد

چین گردشگری در جزایر مورد مناقشه را توسعه می‌دهد

رسانه‌های محلی امروز (دوشنبه) گزارش دادند، مقامات پکن قصد دارند تا گردش دریایی با استفاده از دومین کشتی کروز تفریحی به جزایر مورد مناقشه «پاراسل» در دریای چین جنوبی را آغاز کنند؛ اقدامی که احتمالاً باعث خشم ویتنام می‌شود که ادعای مالکیت بر این جزایر را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه چاینا دیلی، کشتی کروز تفریحی چین در سال 2013 میلادی به صورت آزمایشی گردش دریایی خود را از تنگه «هانیان» آغاز کرد. تاکنون بیش از 10 هزار گردشگر سوار بر این کشتی این گردش دریایی را انجام داده‌اند.

مقامات امیدوارند این کشتی دوم فعالیت خود را تا پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز کرده و جزایر بیشتری را بتوان برای گردش و بازدید مورد بهره‌برداری قرار داد. در بین این مکان‌ها جزایر «وودی» نیز قرار دارد.

با این حال شرایط آب و هوایی و تسهیلات ضعیف می‌تواند تلاش‌های گردشگری را خدشه‌دار کند چراکه جزایر «پاراسل» اغلب دچار توفان و بادهای بسیار شدید است.

شی زانلیانگ، رئیس یکی از آژانس‌های گردشگری دولتی که سفرهای دریایی به جزایر «پاراسل» را برگزار می‌کند، گفت: ما باید ظرفیت این جزایر را برای رسیدگی گردشگران مدنظر قرار دهیم.

کشتی‌های کروز نمی‌توانند در برخی از این جزایر پهلو بگیرند و گردشگران باید با استفاده از کشتی‌های کوچکتر به این جزایر برده شوند.

سال گذشته میلادی استقرار یک سکوی حفاری نفتی چینی در نزدیکی جزایر «پاراسل» باعث بن‌بستی با ویتنام و اعتراضات ضدچینی شد.

این در حالی است که تایوان نیز درخصوص جزایر «پاراسل» ادعای مالکیت دارد.

چین مدعی است 90 درصد از دریای چین جنوبی جزء قلمروی این کشور است. برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان نیز درخصوص بخش‌هایی از این دریا ادعای مالکیت دارند که سالانه حدود پنج تریلیون دلار تبادلات تجاری از آن عبور می‌کند.

انتهای پیام

کد N901575

وبگردی