آفتاب
در دیدار جلالی با رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق مطرح شد؛

لزوم ایجاد شبکه منسجم رسانه‌ای علیه جنایات ضد بشری داعش

لزوم ایجاد شبکه منسجم رسانه‌ای علیه جنایات ضد بشری داعش

در دیدار رییس مرکز پژوهش های مجلس با رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق، سیاست سکوت و انفعال غرب در برابر تروریسم محکوم و بر لزوم ایجاد شبکه منسجم رسانه‌ای علیه جنایات ضد بشری داعش تاکید شد.

در دیدار رییس مرکز پژوهش های مجلس با رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق، سیاست سکوت و انفعال غرب در برابر تروریسم محکوم و بر لزوم ایجاد شبکه منسجم رسانه‌ای علیه جنایات ضد بشری داعش تاکید شد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه -5 مرداد- با حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار جلالی با اشاره به اشتراکات متعدد دینی، تاریخی، فرهنگی بین مردم دو کشور ایران و عراق گفت: وجود اشتراکات فیمابین و اهمیت ارتباطات تاریخی بین مردم دو کشور آنها را بیشتر به هم نزدیک ساخته است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ای بویژه در عراق و سوریه اظهار کرد: خبر پیروزی‌های اخیر علیه تحرکات تروریست‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه، موجب خرسندی مردم ایران شده است و اهتمام جدی برای دفع کامل این فتنه منطقه‌ای باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: مردم و مسئولان جمهوری اسلامی پشتیبان مردم غیور عراق در مقابله با توطئه‌های طراحی شده علیه حاکمیت ملی و وحدت مردم عراق هستند و داعش را دشمن بشریت می‌دانند.

وی در این راستا از سیاست سکوت و انفعال کشورهای غربی از قبیل ارتکاب جنایات اشکار تروریستی داعش در عراق و سوریه انتقاد کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به برگزاری باشکوه و موفقیت‌ آمیز یازدهمین کنفرانس آتی و کمیته‌های جانبی اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) طی سال جاری در بغداد ابراز امیدواری کرد و گفت: برگزاری موفق این کنفرانس در مقطع حساس کنونی برای جهان اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این دیدار همچنین ناصر سودانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان گفت: نقشه‌های مذبوحانه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان با شکست مواجه شده و سبب گردید بیداری و تنفر از توطئه‌های آنان در بین مردم کشورهای منطقه افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم گسترش ارتباطات پارلمانی بین دو کشور ایران و عراق، آنرا برای تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف مهم و ضروری ارزیابی کرد.

در این دیدار همچنین حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق از جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشور مهم و برخوردار از سابقه تمدنی و دوستی محکم با عراق امروز یاد کرد و گفت: مردم عراق، امروزه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دولت واقعی و صادق خود می‌شناسند و بر این باورند که پشتیبانی‌های مستمر ایران از مردم عراق در مقابله با تروریزم داعش اثرات و نتایج بزرگی به همراه داشته است.

وی ارتباطات پارلمانی بین دو کشور بویژه در سطح بین المجالس اسلامی را خوب و رو به رشد ارزیابی کرد و تاکید کرد: افزایش آمد و شدهای پارلمانی و سیاسی دو کشور به تقویت پایه‌های مبادلات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی منتج می‌شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با شکست کامل تحرکات تروریستی در عراق افق وسیع‌تری برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور همسایه در تمام زمینه‌ها ترسیم شود.

وی در پایان، لزوم ایجاد یک شبکه منسجم تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جنایات ضد بشری داعش و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N901559

وبگردی