آفتاب

اعلام آمادگی اعضای اتحادیه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی برای اجرایی شدن«برجام»

اعلام آمادگی اعضای اتحادیه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی برای اجرایی شدن«برجام»

مجمع عمومی اتحادیه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی کشور در بیانیه ای برای اجرایی شدن«برجام» اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبر گزاری دانشجوبان ایران (ایسنا) متن این بیانیه به شرح زیر است:

1- اعضای اتحادیه دستاوردهای بزرگ «برجام» مذاکرات 5+1 که حاصل رهنمودهای مقام معظم رهبری و سختکوشی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و تلاش بینظیر تیم مذاکرات بوده است را به ملت عزیز ایران شاد باش گفته و برای اجرای برجام، به ویژه درصحنه‌های علمی و فنی، هرگونه همکاری خویش را اعلام می‌نمایند.

2- اعضای اتحادیه با «سطح بندی» دانشگاههای دولتی و غیردولتی موافق بوده و انجام چنین کار بزرگی را در جهت افزایش سطح کیفی آموزش عالی در ایران مؤثر و مفید دانسته و از وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری تشکر و قدردانی می نمایند.

3- همانگونه که قبلاً به اطلاع وزارت علوم رسانده بودیم، «سطح بندی» زمانی بهترین نتیجه را در ارتقاء کیفیت آموزش عالی ببار می‌آورد که برای تمام دانشگاههای کشور (اعم از آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی و کاربردی و ...) به صورت یکسان انجام پذیرد. اعلام نتایج سطحبندی که در حال حاضر فقط برای دانشگاهها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی صورت گرفته، متأسفانه زمینه «تبلیغات غیرمنصفانه» و «غیر

مسئولانه» برای برخی مراکز آموزشعالی که دارای تریبونهای عمومی و روزنامه (به عنوان ارگان تبلیغاتی) هستند را فراهم آورده است. لذا شایسته است وزارت محترم علوم در این مورد اطلاع رسانی لازم را بعمل آورد.

4- از آنجا که الف: تعدادی از دانشگاهها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی بدلیل عدم ارائه به هنگام اطلاعات، در «سطحبندی» به حساب نیامده‌اند. ب: در «سطح بندی» انجام شده سهواً و یا به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی و یا عدم تطابق «شاخص»های به کار گرفته شده، در جایگاه پاره ای از دانشگاهها و مؤسسه‌های سطح بندی شده جابه جا یی‌های صورت گرفته، که نسبت به آن معترض هستند، از وزارت محترم علوم. تحقیقات و فناوری درخواست می‌شود به منظور حفظ حقوق این دسته از دانشگاهها و مؤسسه‌های غیرانتفاعی نسبت به لحاظ نمودن موارد فوق توجه نماید. اتحادیه دانشگاهها و مؤسسه‌های اموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی کشور، در اینگونه موارد آمادگی خود را برای همکاری لازم و نزدیک با

وزارت علوم اعلام می‌دارد.

5- اعضای اتحادیه بر این باورند که علاوه بر سطحبندی همه مراکز آموزش عالی( اعم از دولتی و غیردولتی)، لازم است برای دقت هرچه مطلوبتر در بازنگری سطح‌بندی دانشگاهها ومؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی، حتما نماینده‌ای از اتحادیه در جلسات وزارت علوم حضور داشته باشد.

انتهای پیام

کد N901538

وبگردی