آفتاب

پیشنهاد رشوه ریاض به حسنین هیکل

پیشنهاد رشوه ریاض به حسنین هیکل

یک روزنامه نگار مصری فاش کرد عربستان از طریق یکی از دیپلمات‌های خود در قاهره به محمد حسنین هیکل پیشنهاد مالی اغواکننده‌ای داده بود تا وی اظهارات و تحلیل‌هایی همسو با سیاست‌های این کشور ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهین فاروق، روزنامه نگار مصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری "الوعی نیوز"، در واکنش به اظهارات اخیر محمد حسنین هیکل، نویسنده و اندیشمند مشهور عرب که به تندی از سیاست‌های عربستان انتقاد کرده و به صورت غیرمستقیم از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرده بود گفت: عربستان پیشنهاد مالی سنگینی به هیکل داده بود تا اولا وی از انتقاد علیه عربستان خودداری کند و ثانیا سخنان و تحلیل‌های خود را با سیاست‌های عربستان در منطقه همسو سازد.

این روزنامه نگار مصری افزود: من اطلاعات دقیقی درباره این پیشنهاد ندارم اما می دانم که یکی از دیپلمات‌های عربستان در قاهره این پیشنهاد را به حسنین هیکل داد.

ای روزنامه نگار مصری اظهار داشت: با توجه به شناختی که از شخصیت هیکل دارم می‌دانم امکان ندارد او این گونه پیشنهادات را بپذیرد وجدان کاری هیکل هرگز قابل خرید نیست و هیکل هرگاه درباره موضوعی اظهارنظر می‌کند و یا به تحلیل مساله‌ای می‌پردازد. وی با توجه به تجربه‌ای که در حوزه مسائل سیاسی دارد و واقعیت‌های موجود براساس اصل صداقت و نه کینه و دشمنی و یا هر دلیل دیگری به اظهارنظر می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N901463

وبگردی