آفتاب

رد متمم منوط شدن لغو تحریم‌ها به حمایت ایران از صهیونیست‌ها از سوی سنای آمریکا

رد متمم منوط شدن لغو تحریم‌ها به حمایت ایران از صهیونیست‌ها از سوی سنای آمریکا

سنا متمم منوط شدن لغو تحریم ها به حمایت ایران از صهیونیست‌ها را رد کرد

سناتورهای آمریکا متهم پیشنهادی یک جمهوری خواه برای منوط کردن رفع تحریم‌های ایران با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی تهران را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، مجلس سنا بامداد روز دوشنبه مانع از تصویب متمم پیشنهادی تد کروز، سناتور جمهوری خواه برای طرح موسوم به بزرگراه شدند.

سناتور کروز روز جمعه با ارائه این متمم تاکید کرده بود رئیس جمهور اوباما نباید پیش از آنکه تهران از اسراییل حمایت و شهروندان امریکایی بازداشت شده در ایران را آزاد نکرده است، تحریم‌های این کشور را لغو کند.

اما میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا با اعمال رویه‌ای مانع از به جریان افتادن متمم‌های دیگر در خصوص طرح بزرگراه شد، از این رو متمم پیشنهادی سناتور کروز نیز با توجه به حمایت‌ دیگر سناتورها از این اقدام مک کانل رد شده است.

نمایندگان مجلس سنا در یک رای گیری شفاهی از حکمی که مک کانل صادرکرده بود حمایت کردند.

به گزارش هیل، کروز پس از انجام این رای گیری از مک کانل به شدت انتقاد کرد و گفت: حقیقت این است که اگر رهبر اکثریت جمهوری خواه با ما مخالفت نمی‌کرد، ما می‌توانستیم پافشاری کنیم که ایران پیش از لغو هر تحریمی اسراییل را به رسمیت بشناسد و شهروندان آمریکایی را آزاد کند.

به گزارش ایسنا،ایران و گروه 1+5 در 23 تیر به یک توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و زمان بندی لغو تحریم‌ها دست یافتند. این توافق در شورای امنیت سازمان ملل نیز با تصویب قطعنامه‌ای به تایید رسید. اکنون کنگره آمریکا کمتر از 2 ماه فرصت دارد تا این توافق را بررسی و برای تایید یا رد آن رای گیری کند. جمهوری خواهان آمریکا که تقریبا از همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای با آن مخالف بودند در حال حاضر تلاش می‌کنند تا با اقداماتی مانع از تایید این توافق در کنگره شوند تا بتوانند مخالفت خود را با توافق هسته‌ای اعلام کنند.

انتهای پیام

کد N901265

وبگردی