آفتاب

فلسطین خواهان اقدام جدی جامعه جهانی برای حمایت از مسجد الاقصی شد

فلسطین خواهان اقدام جدی جامعه جهانی برای حمایت از مسجد الاقصی شد

در پی یورش‌های مکرر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست تا اقداماتی را برای ممانعت از این کار اتخاذ و تحریم‌هایی را علیه اشغالگران قدس اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت عربی پرس، محمود الهباش، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و روابط اسلامی گفت: شورای امنیت باید به سرعت برای مقابله با اقدامات دولت اشغالگر اسرائیل که موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان در جهان شده است، دست به کار شود.

وی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای یورش یهودی‌های تندرو به مسجد الاقصی با رهبری اوری ارئیل، وزیر شهرک‌سازی و با حمایت نیروهای پلیس، گفت که این امر عواقب بسیار خطرناکی به دنبال دارد.

الهباش از نهادهای بین‌المللی و هیات‌های حقوقی خواست تا اقدامات بازدارنده‌ای را علیه اسرائیل اتخاذ کرده و تحریم‌هایی را علیه دولت اسرائیل اعمال کنند؛ "دولتی که حامی تروریسم است و از طریق برافروختن جنگ دینی که به زودی آتش آن به همه جا می‌رسد برای تنش‌آفرینی در منطقه تلاش می‌کند."

وی گفت: مسوولان دولت اسرائیل از تلاش یهودی‌های تندرو علیه قدس و مقدسات آن برای تغییر دادن هویت این شهر مقدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی استفاده می‌کنند. قدس تنها کلید حل مشکلات است. الاقصی در جنگ تنها نیست و جان و روح بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان است.

انتهای پیام

کد N900968

وبگردی