آفتاب

مادرید، امروز میزبان نشست بین‌المللی درباره تروریسم

مادرید، امروز میزبان نشست بین‌المللی درباره تروریسم

کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) نشستی را در مادرید، پایتخت اسپانیا برای حل مساله تروریست‌های خارجی و اتخاذ اقدامات برای مبارزه با آن برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش بینی می‌شود که بیش از 200 کارشناس در زمینه مبارزه با تروریسم در این نشست که برای نخستین بار از سال 2011 در خارج از مقر سازمان ملل برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در این نشست در خصوص تروریست‌های خارجی، عملیات‌ عضو گیری، ممانعت از انتقال تروریست‌ها به مناطق دیگر و بازگرداندن تروریست‌ها به جامعه پس از بازگشت آن‌ها از مناطق درگیر گفت‌وگو خواهد شد.

سازمان ملل در سال 2014 خواهان اتخاذ تدابیری برای ممانعت از رفتن تروریست‌ها به مناطق درگیر شد؛ تروریست‌هایی که به گفته جان پل لابورد، مدیر اجرایی کمیته مبارزه با تروریسم تعدادشان به 25 تا 31 هزار تن می‌رسد.

از جمله تدابیر توصیه شده در این خصوص استفاده از نظام اطلاعاتی از پیش تعیین شده در خصوص مسافران است تا پیش از سفر آن‌ها اطلاعات در خصوصشان جمع‌آوری شود.

به گفته لابورد از مجموع 51 کشور، تنها 25 کشور از این نظام استفاده می‌کنند.

لابورد تاکید کرد: پدیده تروریست‌های خارجی یک پدیده جهانی است که شامل اروپا، چین، روسیه، مراکش، تونس، مصر و سایر کشورها نیز می‌شود.

وی گفت: تروریست‌هایی هستند که داعش در عراق، سوریه و لیبی آن‌ها را به عضویت خود درآورده اما تروریست‌هایی نیز در کنار بوکوحرام در نیجریه می‌جنگند که شامل تروریست‌های خارجی هم هستند.

لابورد تاکید کرد: برای مقابله با این پدیده باید هم در زمینه نظامی و هم اجتماعی فعالیت کرد و دلایل جذب جوانان و پیوستن آن‌ها به داعش را باید شناخت. گفت‌وگو میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف در اینجا اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام

کد N900906

وبگردی