آفتاب

اظهارات هاکبی واکنش دموکرات ها را نیز برانگیخت

اظهارات هاکبی واکنش دموکرات ها را نیز برانگیخت

اظهارات سوال برانگیز فرمانداز سابق آرکانزاس درباره توافق هسته ای ایران و افسانه هولوکاست به قدری عجیب بوده که واکنش حزب دموکرات آمریکا را نیز برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، حزب دموکرات آمریکا از «مایک هاکبی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه خواسته است به خاطر اظهاراتش در مورد توافق هسته ای ایران و تاثیر آن بر اسرائیل عذرخواهی کند.

هاکبی مدعی شده که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، با توافق هسته ای ایران درحال بردن اسرائیلی ها به طرف «در کوره» است که ظاهرا اشاره ای به کوره های آدم سوزی در اردوگاه های مرگ نازی ها است.

در همین رابطه «دبورا واسرمن شولتز» رئیس کمیته ملی حزب دموکرات گفت که اظهارات هاکبی در ادبیات سیاسی آمریکا جایی ندارد. وی همچنین خواستار عذرخواهی هاکبی از جامعه یهودیان شد. وی همچنین گفت که  این گونه تشبیهات با هولوکاست غیرقابل قبول است.

هاکبی که زمانی فرماندار ایالت آرکانزاس بود در مصاحبه ای که با یک وبسایت محافظه کار انجام شد سیاست خارجی اوباما را «سس ترین در تاریخ آمریکا» توصیف کرد و گفت:‌ اینکه او به ایرانی ها اعتماد می کند خیلی ساده انگارانه است. او با این کار اسرائیلی ها را به طرف در کوره می برد. این معامله با ایران احمقانه ترین کار است. دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره و مردم آمریکا باید آن را رد کنند. من تمام متن توافق را خواندم. همه چیز را دادیم رفت. باید جلوی آن را گرفت.

پس از سال ۲۰۰۸ ، این دومین بار است آقای هاکبی برای به دست آوردن نامزدی حزبش در انتخابات تلاش می کند. او از آن زمان در رسانه ها مشغول به کار بوده است.

کد N900863

وبگردی