آفتاب
رئیس کل دادگستری لرستان:

یگان حفاظت دادگستری چشم بیدار امنیتی مجموعه قضایی است

یگان حفاظت دادگستری چشم بیدار امنیتی مجموعه قضایی است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: یگان حفاظت دادگستری وسایل ارتباطی با قضات را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، جعفر بدری در مراسم افتتاح دفتر یگان حفاظت لرستان، اظهار کرد: مجموعه‎ قضایی به دلیل حساسیت در بسط عدالت و امنیت در جامعه ضروری است از نظر حفاظتی مورد توجه ویژه قرار گیرند، بررسی نقاط آسیب‎پذیر و ارایه راهکارهای بازدارنده و به روز در حفاظت از اماکن و اشخاص می‎تواند جلوی بسیاری از حوادث احتمالی را بگیرد.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده به دلیل احتمال خطا در عامل انسانی حفاظت، نمی‎توان تنها بر افزایش عامل انسانی بسنده کرد و باید با بهره‎گیری از تجهیزات بازدارنده و استفاده مطلوب از این ابزار در جهت ارتقاء حفاظت بهره جست.

رئیس کل دادگستری لرستان با انتقاد نسبت به استفاده از سربازان در عرصه حفاظت، خاطرنشان کرد: دیگر امروز در هیچ جای دنیا وظیفه تأمین امنیت و حفاظت به عهده سربازان وظیفه نیست، بلکه این مهم بر عهده نیروهای آموزش دیده کادر گذاشته می‎شود و اصولا مفهوم سرباز تنها برای ارتش کاربرد دارد و پلیس در هیچ جای دنیا از سرباز وظیفه برای تأمین امنیت استفاده نمی‎کند.

بدری بیان کرد: کاملا منطقی است که در برخی موارد یک سرباز انگیزه کافی در انجام امور پرخطر امنیتی و حفاظتی را نداشته باشد زیرا وی آمده است تنها با سپری کردن دوره ضرورت نظامی کارت نظام وظیفه دریافت کند و علاوه بر این حاضر نخواهد شد خود را بدون ترفیع درجه به خطر بیندازد و همچنین هیچ دوره تخصصی حفاظتی نیز ندیده است. پیشنهاد می‎شود جهت ارتقاء ضریب امنیت مراکز حفاظتی از نیروهای کادر تخصصی پلیس استفاده شود.

وی گفت: حمل سلاح به مصلحت قضات نیست؛ زیرا به‎خاطر خطرات جانبی که می‎تواند رخ دهد و همچنین آثار روانی مرتبط با موضوع، در بیشتر موارد این دفاع شخصی تنها برای فاصله‎های نزدیک است و کاربرد خاصی ندارد.

این مقام قضایی افزود: تذکرات و برخوردهای به‎موقع هم اخلاقی است و همین که از بوجود آمدن حاشیه امن برای متخلفین احتمالی جلوگیری می‎کند. نظارت‎ها و حفاظت‎ها باید پیوسته و در جهت اصلاح رفتار و جلوگیری از خطرات احتمالی باشد نه خدای نکرده با هدف مچ‎گیری و دامن زدن به سوء تفاهمات. گاهی یک سوء تفاهم کوچک آبروی فردی بزرگ را می‎برد، رابطان و کارشناسان حفاظت باید ضمن حفاظت در حیطه شرح وظایف در صورت هرگونه گزارش با تفهیم و تذکر لسانی موضوع را بررسی کنند و مراقب سوء تفاهم‎ها باشند؛ زیرا آبروی افراد یک مجموعه آبروی آن مجموعه است.

بدری در خصوص حفاظت شخصیت‎ها تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد یگان حفاظت دادگستری وسایل ارتباطی با قضات را تقویت کنند و سرعت عمل در برخوردها بسیار مهم است. یگان حفاظت دادگستری چشم بیدار امنیتی مجموعه قضایی است و تجهیز این یگان به منابع انسانی آموزش دیده و تجهیز امکانات پیشرفته حفاظتی از ضروریات دستگاه قضایی و انتظامی کشور است.

وی بیان کرد: رویکرد دستگاه قضایی باعث اعتماد مردم و احساس امنیت در بین جامعه شده است. اعتماد مردم درجه‎ای است که با هیچ نشانی قابل ارزش‌گذاری نیست.

بر اساس این گزارش، یگان حفاظت دادگستری لرستان به عنوان هفدهمین یگان مستقل که در زمینه حفاظت قضایی فعالیت می‎کند در کشور افتتاح شد.

انتهای پیام

کد N900752

وبگردی