آفتاب

اوباما "طرح جایگزین" برای توقف درگیری‌های سودان جنوبی ارائه می‌کند

اوباما "طرح جایگزین" برای توقف درگیری‌های سودان جنوبی ارائه می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) "طرح جایگزین" برای سودان جنوبی را با رهبران آفریقایی به بحث می‌گذارد که در صورتی که طرفین درگیر تا اواسط اوت درباره صلح به توافق نرسند، تحریم و سایر تنبیهات را در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را در سفر به اتیوپی همراهی می‌کند، گفت که نشست امروز به نظر نمی‌رسد که بتواند جنگ داخلی این کشور را از دسامبر 2013 در جریان است، متوقف کند. اوباما در تور دو کشوری در آفریقا به سر می‌برد.

انتظار می‌رود که روسای جمهور اوگاندا و کنیا، نخست وزیر اتیوپی، رئیس اتحادیه آفریقا و وزرای خارجه سودان در نشست آدیس آبابا حضور داشته باشند. نمایندگان سودان جنوبی به نشست مذکور دعوت نشده‌اند.

این مقام آمریکایی گفت: این فرصتی برای تقویت تلاش‌ها برای برقراری صلح است و ما این مساله را بررسی می‌کنیم که در صورت شکست چه گزینه‌هایی را پیش رو داریم.

این مقام گفت: اختیارات بین دولتی در خصوص توسعه اتحادیه‌ای متشکل از کشورهای آفریقایی است که برای برقراری صلح میان حامیان "سالوا کر"، رئیس جمهوری سودان جنوبی و "ریک مچار" رهبر شورشیان این کشور تلاش می‌کند. ضرب الاجل 17 اوت برای طرفین تعیین شده تا به توافق صلح نهایی برسند. چنانچه طرفین نتواند به توافق برسند، اقدامات دیگری در نظر گرفته می‌شود.

به گفته این مقام آمریکایی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، هیچ کس انتظار ندارد که مذاکرات دستاورد چشمگیری به همراه داشته باشد. طرفین درگیر کاملا بی‌تفاوت هستند و اصلاح این مساله سخت است.

مشخصات "طرح جایگزین" شامل تحریم تسلیحاتی و تحریم دارایی افراد و منع سفر است.

انتهای پیام

کد N900737

وبگردی