آفتاب

بان کی مون خواستار توقف تمامی عملیات های نظامی یمن شد

بان کی مون خواستار توقف تمامی عملیات های نظامی یمن شد

دبیرکل سازمان ملل متحد از تمامی طرف های درگیر در یمن خواست عملیات نظامی خود را در جریان آتش بس انسان دوستانه ۵ روزه متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بان کی مون در بیانیه ای از تمامی طرف های درگیر در یمن خواسته است تا از هرگونه نقل و انتقال تسلیحات در مناطق اشغال شده خودداری کنند. بامداد امروز ائتلاف تحت رهبری عربستان آتش بسی ۵ روزه را برای انتقال کالاهای بشردوستانه به یمن آغاز کرد.

روز یکشنبه رسانه ها مدعی شدند انصارالله اعلام کرده آتش بس آغاز شده توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان را رعایت نخواهد کرد. با این حال یک عضو ارشد جنبش انصارالله یمن به مطالب منتشر شده منسوب به «عبدالملک الحوثی» در رسانه ها مبنی بر رد آتش بس اعلام شده توسط سعودیها واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد.

از فروردین ماه سال جاری یمن صحنه حمله نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان در حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مخلوع این کشور برای بازگشت به قدرت است. شهریور ماه سال گذشته نیروهای انصار الله با تصرف شهر صنعا پایتخت یمن کنترل این کشور را در دست گرفتند.

یمن که فقیرترین کشور عربی محسوب می شود در جریان حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان با بحرانی انسانی روبه روست و مردم دسترسی کمتری به آب بهداشتی، برق، سوخت، دارو و مواد غذایی دارند.

 

کد N900573

وبگردی