آفتاب

پیشتازی ترامپ در میان نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

پیشتازی ترامپ در میان نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، دونالد ترامپ در میان دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج نظرسنجی شبکه خبری سی‌.ان‌.ان نشان داد، دونالد ترامپ در میان دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که 18 درصد شرکت‌کنندگان از ترامپ به عنوان کاندیدای اصلح جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری یاد کرده‌اند.

پس از ترامپ، جب‌ بوش فرماندار پیشین فلوریدا و برادر جورج بوش، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا قرار دارد که بر اساس نتایج از حمایت 15 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی برخوردار است.

در پی انتشار نتایج این نظرسنجی ترامپ این نتایج را طبیعی دانست و گفت: مردم از حضور سیاست‌مدارانی ناکارآمد در واشنگتن که هیچ کاری انجام نمی‌دهند، خسته شده‌اند.

نظرسنجی سی‌.ان‌.ان بیست‌ودوم تا بیست‌وپنجم ژوئیه و با شرکت 1017 شهروند آمریکایی انجام شد و میزان خطای آن 3.5 درصد اعلام شده است.

دونالد ترامپ تاجر ثروتمند، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون است. ترامپ رییس هیئت مدیره و رییس سازمان ترامپ است. برنامه‌هایی چون ریلتی شوی کارآموز ان بی سی بر معروف بودن وی افزوده است. او فرزند فرد ترامپ، ساختمان‌ساز ثروتمند است و شرکت پدرش را از 1971 تاکنون در اختیار گرفته است.

گزارشی در سال 2011 نشان می‌داد که ترامپ در طول یک دهه از انتخابات‌های آمریکا به کمپین‌های کاندیداهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کمک مالی کرده است. ترامپ در فوریه 2012 از میت رامنی برای ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کرد. ترامپ از جمله حامیان اولیه رونالد ریگان برای ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

انتهای پیام

کد N900550

وبگردی