آفتاب

طرح درخواست اصلاح اساسنامه ایدرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

طرح درخواست اصلاح اساسنامه ایدرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست اصلاح اساسنامه جهت استفاده از تسهیلات بانکی و منابع ارزی صندوق توسعه ملی را داشت.

رمضانعلی سبحانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: عملکرد قانون اجرایی سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در حوزه سازمان‌های توسعه‌ای از جمله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مورد ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: براساس قانون این دو سازمان دولتی موظف به اجرای پروژه‌های بزرگ در مناطق محروم و واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی به نحوی که برای خریدار این از نظر اقتصادی صرفه داشته باشد. البته نباید از یاد برد که طی سال‌های گذشته به دلیل عملکرد نامناسب مسئولان وقت عملکرد قابل قبولی نداشته است. براساس قانون سازمان‌های توسعه‌ای به نسبت

49 درصد اجازه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم را دارند. علت این مسئله هم انجام سرمایه‌گذاری اولیه برای فعال شدن یک صنعت یا یک واحد تولیدی و خدماتی برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اشتغال در مناطق محروم است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تمایل اکثریت اعضای کمیسیون مطبوعش با درخواست مدیرعامل ایدرو برای اصلاح اساسنامه این سازمان توسعه‌ای خبر داد.

سبحانی‌فرد همچنین از تصویب لایحه جامع حفاظت از خاک در این جلسه سخن گفت.

انتهای پیام

کد N900483

وبگردی