آفتاب
فیاضی در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

روایت عراقچی و کمالوندی از «محدودیت‌های تحقیق و توسعه» در برجام

روایت عراقچی و کمالوندی از «محدودیت‌های تحقیق و توسعه» در برجام

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از حضور سیدعباس عراقچی و بهروز کمالوندی در نشست عصر امروز این کمیسیون برای ارائه گزارش درباره «تحقیق و توسعه» در برجام خبر داد.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون و بررسی موضوع «تحقیق و توسعه در توافق هسته‌ای وین»، اظهار داشت: در این نشست آقایان عراقچی معاون وزیر امور خارجه و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور، به نمایندگی از وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حضور یافتند و پاسخ نمایندگان را در این رابطه دادند.

وی درباره محتوای سوالات و پاسخ‌های مطرح شده، تصریح کرد: مسائل محرمانه بوده و نمی‌توان جزئیات آن را رسانه‌ای کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: مباحثی در رابطه با تحقیق و توسعه در توافق هسته‌ای وین و محدودیت‌های ایجاد شده برای آن، از طرف نمایندگان مطرح شد که میهمانان کمیسیون نیز پاسخ دادند و تاکید کردند که اگر محدودیت‌هایی پذیرفته شده است، به حدی نیست که کشور را دچار مشکل کند.

فیاضی درباره میزان قانع‌کننده بودن توضیحات مطرح شده برای نمایندگان، گفت: نمی‌توان ارزیابی دقیقی از میزان اقناع کمیسیون داشت، چرا که این مساله زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: به هر حال، سوالاتی مطرح شد و پاسخ‌هایی داده شد و این سوالات نیز برای سوال‌کنندگان همچنان مطرح است، اما باید زمان‌ بگذرد و فعلا نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

کد N900392

وبگردی