آفتاب

درگیری نظامیان صهیونیستی با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی

درگیری نظامیان صهیونیستی با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی

در پی درگیری‌های امروز مسجد الاقصی، وزارت خارجه فلسطین با هشدار نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در یهودی سازی قدس، از کشورهای عربی و اسلامی خواست برای نجات بیت المقدس فورا وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ظهر امروز (یکشنبه) ورود شهرک نشین‌های صهیونیست به مسجد الاقصی به درگیری میان آنها و نمازگزاران حاضر در مسجد انجامید که در نهایت نیروهای نظامی اسرائیل با استفاده از گاز اشکاور و باتوم اعتراضات فلسطینیان را سرکوب کردند.

وزارت خارجه فلسطین به دنبال درگیری‌های شدید امروز در صحن مسجد الاقصی، با هشدار نسبت به اقدامات این رژیم در یهودی سازی بیت المقدس و از بین بردن مقدسات مسلمانان و مسیحیان، از کشورهای عربی و اسلامی خواست برای نجات بیت المقدس فورا وارد عمل شوند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای یورش شهرک نشین‌های افراطی با حمایت سربازان صهیونیست به صحن مسجدالاقصی را محکوم کرده و اعلام کردند: بیت المقدس به موضع‌گیری جدی و موثر کشورهای عربی و اسلامی که قدرت بازدارندگی داشته باشد، نیاز مبرم دارد.

همچنین در این بیانیه تصمیمات واقدامات نژد پرستانه رژیم صهیونیستی در اعمال محدودیت‌های شدید برای ورود به نمازگزاران فلسطینی و در عین حال اعطای مجوز به شهرک نشین‌ها برای ورود به مسجد الاقصی و برگزاری دوره‌های گردشگری با هدف تحریک مسلمانان را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N900210

وبگردی