آفتاب
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت:

مراکز بهداشتی - درمانی ایران موفق عمل کرده‌اند

مراکز بهداشتی - درمانی ایران موفق عمل کرده‌اند

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در نشست تخصصی ارزیابی بین‌المللی طرح تحول سلامت، یکی از وظایف مهم روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را اجرای درست برنامه تحول نظام سلامت بیان کرد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر مارگارت چان در نشست تخصصی ارزیابی بین‌المللی طرح تحول سلامت که با حضور وزیر بهداشت کشورمان، معاونین این وزارتخانه و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، گفت: برخی از کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت، به دلیل اینکه عدالت‌ محور هستند، اصلاحاتی در نظام سلامتشان با هدف افزایش دسترسی به خدمات سلامت صورت داده اند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن اشاره به سخنان رییس جمهور کشورمان مبنی بر این که دولت در خدمت مردم است، خاطرنشان کرد: در واقع حوزه سلامت برای دولت ایران به عنوان یک اصل و اولویت مهم شناخته شده است که در این راستا تلاش می‌شود تا سلامت مردم ارتقا یابد. آنچه که ما در ارزیابی خود از طرح تحول سلامت در ایران دیدیم، ایجاد اصلاحات در حوزه سلامت است که بسیار خوب و تاثیرگذار بوده است و اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد اصلاحات در این حوزه، ارتقای حوزه بهداشت و سلامت را به دنبال داشته است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه یکی از وظایف مهم روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را اجرای درست برنامه تحول نظام سلامت بیان کرد و گفت: اجرای خوب یک برنامه اصلاحاتی نیاز به چارچوب، مقررات و منابع دارد که تمام اینها را وزیر بهداشت ایران در اختیار روسای دانشگاه‌ها گذاشته است. البته در هیچ کشوری اعتبارات و منابع مالی نامحدود نیست و با مدیریت صحیح می‌توان اعتبارات را اداره و در اختیار داشت.

وی همچنین با اشاره به موفقیت مراکز بهداشتی و درمانی ایران در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به مردم، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، ارائه خدمات این مراکز در مناطق حاشیه‌نشین شهری و شهرها، ارتقا یافته است.

سفر آتی مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به ایران؛ دو سال آینده

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، دکتر چان در پایان از سفر مجدد خود به ایران در دو سال آینده به منظور ارزیابی مجدد عملکرد برنامه تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: سازمان جهانی بهداشت و دفتر منطقه مدیترانه شرقی تجارب مختلفی از نظام‌های بهداشتی و درمانی کشورها دارند که می‌توانیم این تجارب را با جمهوری اسلامی ایران تبادل کنیم.

انتهای پیام

کد N899999

وبگردی