آفتاب

"جان جهادی" از دست داعش فرار کرد

"جان جهادی" از دست داعش فرار کرد

یک نشریه انگلیسی گزارش داد جلاد انگلیسی بدنام داعش مشهور به «جان جهادی» که در چند ویدیوی پربازدید منتشر شده از اعدام‌های این گروه تروریستی اقدام به بریدن سر قربانیان کرده بود، از ترس اینکه به دست دیگر تروریست‌های این گروه به سرنوشت قربانیانش دچار شود، از مناطق تحت کنترل داعش فرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه انگلیسی میرر گزارش داد: محمد اموازی، مشهور به "جان جهادی" که تبدیل به یکی از بدنام‌ترین تروریست‌های انگلیسی گروه داعش شده است، پس از سربریدن دو امدادرسان انگلیسی به نام‌های "دیوید هینس" و "آلن هنینگ" و همچنین دو خبرنگار آمریکایی به نام‌های "جیمز فولی" و "استیون ساتلف" تحت تعقیب قرار گرفته است.

براساس این گزارش شهرت مرگبار جان جهادی که از طریق ویدیوهای بی‌رحمانه اعدام‌های او به دست آمد، اکنون به ضرر وی تمام شده است و تروریست‌های داعش به دنبال شکار جلاد ستاره این فیلم‌ها هستند.

نشریه میرر به نقل از یک منبع خبری گزارش داد: محمد اموازی نگران است که حسادت دیگر تروریست‌های داعش منجر به کشته شدنش شود. همچنین یکی دیگر از نگرانی‌های او شکار شدن به دست نیروهای ویژه آمریکایی است که به دلیل دست داشتنش در اعدام آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و همچنین دو گروگان ژاپنی دیگر در تعقیب وی هستند.

این منبع خبری گفت: اگر تروریست‌های داعش احساس کنند جان جهادی دیگر فایده‌ای برای آنها ندارد او را مثل یک سنگ به گوشه‌ای پرتاب خواهند کرد. بنابراین این امکان وجود دارد که او نیز به سرنوشت قربانیانش دچار شود.

گمان برده می‌شود که جان جهادی به منظور ناشناخته ماندن به یکی از گروه‌های تروریستی ناشناخته در سوریه پیوسته باشد با این حال منابع اطلاعاتی آمریکا چندی پیش فاش ساختند که او در لیبی پنهان شده تا در معرض دید نباشد.

در ماه فوریه نشریه واشنگتن پست هویت جان جهادی را تحت عنوان محمد اموازی فاش ساخت.

اموازی که در سن شش سالگی به انگلیس رفت زاده کویت بوده و در منطقه لندن غربی اقامت داشت.

انتهای پیام

کد N899936

وبگردی