آفتاب

حسینیان: اقلیت هم حرف دارد

حسینیان: اقلیت هم حرف دارد

یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم توزیع متن برجام بین نمایندگان گفت: ما نسبت به بسیاری از بندهای این تفاهمنامه مخالفت داریم اما در مجلس در اقلیت هستیم و باید اجازه داده شود اقلیت نیز نظرش را بگوید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان در تذکر شفاهی در صحن علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: از هیأت رئیسه تقاضا دارم هرچه سریعتر متن برجام که توسط وزیر خارجه به مجلس ارائه شد را بین نمایندگان توزیع کند تا نمایندگان متوجه ماهیت و محتوای تفاهمنامه شوند چون به باور ما بسیاری از مسائلی که در این تفاهمنامه توسط وزارت خارجه ترجمه شده است، با آن چیزی که مسئولان ادعا می‌کنند، انطباق ندارد.

وی افزود: مجلسی که به فرموده امام (ره) در راس امور است نمی‌تواند در مسأله‌ای به این مهمی که با عزت و استقلال کشور گره خورده است، بی‌تفاوت باشد.

وی با بیان این‌که «دوستان ما، نسبت به بسیاری از مواد این تفاهم نامه که امتیازاتی را به مدت به 8 تا 25 سال به دشمنان انقلاب می‌دهند مخالفند» مدعی شد: در این شرایط متاسفانه طوری در مجلس برنامه‌ریزی شده که صدای مخالفان به گوش مردم نرسد.

این عضو جبهه پایداری معتقد است: این اتفاق در ادامه اقدامی است که نسبت به مصوبه کمیسیون امنیت انجام شد. این مصوبه بسیار خوب بود اما با وتوی یک نفر و ترمیم یک نفر دیگر از روسای فراکسیون ماست مالی شد و قانون بی خاصیتی تحویل مردم دادند. اکنون نیز برنامه ریزی برای اجرای کمیسیون مشترک می‌کنند تا مخالفین این تفاهم نامه یا قرارداد نتوانند حرف خود را به گوش مردم برسانند.

وی افزود:‌ مجلس را تحقیر نکنید و اجازه ندهید با زد و بندهای سیاسی مجلس به کنار رانده شود و نتواند در این مسأله با این همه اهمیت نظر خود را اعلام کند. ما اقلیت هستیم اجازه دهید اقلیت نیز نظرش را بدهد تا در نهایت مردم قضاوت کنند و حتی بعد از این اتفاقات نیز علیه ما شعار بدهند.

وی در پایان گفت: ما مخالفیم ، دهن مان را نبندید و اجازه بدهید حرفمان را بزنیم.

انتهای پیام

کد N899919

وبگردی