آفتاب

تهدید میانجی‌گران بین‌المللی به مجازات طرف‌های درگیر در سودان جنوبی

تهدید میانجی‌گران بین‌المللی به مجازات طرف‌های درگیر در سودان جنوبی

میانجی‌گران بین‌المللی از طرف‌های درگیر در سودان جنوبی خواستند تا هر چه سریعتر و حداکثر تا 17 اوت به درگیری‌ها پایان دهند. نماینده کمیته سه جانبه آمریکا، انگلیس و نروژ نیز تهدید کرد که در صورت نرسیدن به توافق نهایی در 17 اوت تحریم‌هایی علیه طرف‌های درگیر اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "دونالد بوث"، نماینده کمیته سه جانبه آمریکا، انگلیس و نروژ (ترویکا) در نشست مشترک هیات میانجی‌گر سازمان ایگاد (هیات توسعه منطقه‌ای در شرق آفریقا) در آدیسابابا گفت: تروئیکا دیگر نمی‌تواند ساکت بماند چرا که صبرش به پایان رسیده است و مردم سودان جنوبی در اوضاع وخیمی به دلیل جنگ به سر می‌برند؛ جنگی که بیش از یک سال و نیم طول کشیده و موجب آوارگی بیش از دو میلیون غیر نظامی شده است.

وی تهدید کرد که در صورت نرسیدن به توافق نهایی در 17 اوت تحریم‌هایی علیه طرف‌های درگیر اعمال می‌شود.

بوث که سفیر آمریکا در اتحادیه آفریقا و نماینده این کشور در سودان جنوبی است، تاکید کرد: پیش‌نویس حل و فصل بحران سودان جنوبی فرصتی برای طرف‌های درگیر است تا به توافق فراگیری در 17 اوت آینده برسند.

در همین راستا یک عضو میانجی‌گران ایگاد از طرف‌های درگیر سودان جنوبی خواست تا هر چه سریع‌تر جنگ را متوقف کرده و فرصت رسیدن به صلح را بدهند.

وی که وزیر خارجه سابق کنیا بوده است از طرف‌های درگیر خواست تا در موعد مشخص شده به توافق نهایی برای پایان جنگ برسند.

جنگ داخلی سودان جنوبی از دسامبر 2013 و زمانی آغاز شد که "سالوا کر"، رئیس جمهوری این کشور "ریک مچار" معاون سابق خود را به توطئه چینی برای کودتا متهم کرد.

انتهای پیام

کد N899860

وبگردی