آفتاب

ابداع رترکتور جراحی لاپاروسکوپی سرطان تیروئید در کشور

ابداع رترکتور جراحی لاپاروسکوپی سرطان تیروئید در کشور

رئیس مرکز تحقیقات جراحی کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه ظهور جراحی تیروئید یک نمونه برجسته از پیشرفت پزشکی و سینرژی هم زمان هنر، علم، تکنولوژی و ترمیم است، گفت: اختراع رترکتور جهت عمل جراحی لاپاروسکوپی سرطان تیروئید مجهز به دوربین در این راستا توانسته بسیار کمک کننده و موثر باشد و با کاهش خطر هماتوم ناشی از کمپرس کردن راه هوایی، دید بهتر، امکان تشخیص، حفظ عصب ریکارنت لارنجیال و غدد پاراتیروئید از دیگر فواید استفاده از این اختراع است.

دکتر عبدالرضا پازوکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: معرفی اپروچ‌های سرویکال آندوسکوپیک ویدیویی به تیروئیدکتومی در قرن جدید، تکنیک های جراحی جدیدی جهت کاهش اسکار سرویکال است و با توجه به اینکه تاکنون رترکتورهای متعددی برای جراحی کم تهاجمی تیروئید معرفی شده‌اند اما این اختراع تفاوت های قابل توجهی با نمونه های گذشته دارد.

این فلوشیپ جراحی درون بین وجود دوربین اضافی و موتوری که قابلیت بالا و پائین رفتن رترکتور را می دهد یکی از ویژگی های این اختراع دانست و تصریح کرد: عدم نیاز به تروکار 10 میلی متر برای لنز جهت ایجاد فضای کار کافی، امکان حرکت و تنظیم دوربین خارج از فیلد جراحی برای اشغال فضای کوچک و اضافه کردن دوربین استفاده از موتور برای حرکت رترکتور نوین و جدید از دیگر ویژگی های اختراع رترکتور جهت عمل جراحی لاپاروسکوپی سرطان تیروئید مجهز به دوربین است.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب که امکان صادر کردن این دستگاه به سایر کشورها وجود دارد، اظهار کرد: این جراحی ها اغلب توسط ربات داوینچی انجام می شود که خیلی هزینه بر است ولی توسط این رترکتور امکان جراحی برای اغلب مراکز فراهم شده است.

این فلوشیپ جراحی درون بین کاهش اختلال بلع و ناراحتی گردنی را یکی از فواید بسیار مهم استفاده از این اختراع دانست و در پایان گفت: کاهش خطر هماتوم ناشی از کمپرس کردن راه هوایی، دید بهتر، امکان تشخیص، حفظ عصب ریکارنت لارنجیال و غدد پاراتیروئید از دیگر فواید استفاده از این اختراع است. همچنین با استفاده از این اختراع دیگر نیازی به دستیار اضافی جهت نگه داشتن اندوسکوپ یا رترکت کردن در حین جراحی نیست.

انتهای پیام

کد N899702

وبگردی