آفتاب

کولیوند: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان غالب در تمام سطوح کشور مبدل شود

کولیوند: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان غالب در تمام سطوح کشور مبدل شود

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان غالب در تمام سطوح کشور مبدل شود و نظارت مجلس در شکل‌گیری این گفتمان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) اقتصاد مقاومتی را تنها راه خروج از بحران‌های اقتصادی داخلی و بین‌المللی دانست و افزود: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان غالب در تمام سطوح مبدل شود.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نظارت مجلس را در شکل‌گیری گفتمان اقتصاد مقاومتی موثر دانست و افزود: نظارت صحیح بر نظام بانکی و پولی کشور که بعضا اخبار ناگواری مردم را نگران کرده است و برخورد قاطع و سریع نشدن با اخلال‌گران بانکی موجبات تهدید و تحقیری جدی این نظام را به وجود آورده است. در این ارتباط نقش بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های اقتصاد، اطلاعات و کشور، قوه قضاییه و مجلس بسیار حیاتی و تعیین کننده است.

وی خواستار مبارزه علمی، عملی و موثر با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های مسئول شد و افزود: توجه خاص به دستگاه‌های مستثنی شده در قانون و ایجاد روند و روال مشخص می‌باید توسط دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی مورد توجه قرار گیرد.

کولیوند در پیشنهادی اصلاح نظام کنترلی را در جذب کامل درآمدهای مالیاتی موثر دانست و افزود: اجرای صحیح قانون و مبارزه جدی با فرار مالیاتی توسط کانونهای قدرت و ثروت، نباید به فراموشی سپرده شود علاوه بر آن گمرکات، مناطق آزاد، معافیت‌های مالیاتی و صادرات و واردات بسیار مهم هستند.

کولیوند با ابراز هم‌دردی مجمع نمایندگان استان البرز با خانواده‌های مصیبت زده در سیل اخیر، گفت: از ابتدای سال جاری در بخش‌های طالقان و آسارا سیل جاری شد و در هفته گذشته نیز در روستاهای سی‌جان و کندر و برخی روستاهای این بخش سیل جاری شد. در سیل فروردین ماه برآورد خسارات 30 میلیارد تومان بود ولی تا این لحظه هیچ مبلغی به استان پرداخت نشده است. در سیل هفته گذشته نیز برآورد اولیه خسارات 10 میلیارد تومان بود که هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است. از دولت می‌خواهم اقدام عاجلی در این باره انجام دهد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: از تلاش‌های استانداری، فرمانداری، بخش‌داری، هلال‌احمر آسارا، بنیاد مسکن، شورای اسلامی و شهرداری کرج در امدادرسانی عاجل به سیل‌زدگان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

کد N899694

وبگردی