آفتاب

پیشروی قابل توجه نیروهای عراقی در الانبار/ "دژ مستحکم داعش" سقوط کرد

پیشروی قابل توجه نیروهای عراقی در الانبار/ "دژ مستحکم داعش" سقوط کرد

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در استان الانبار، دانشگاه این استان را که "دژ مستحکم داعش" لقب گرفته بود به طور کامل آزاد کرده و پرچم عراق را بر بالای آن برافراشتند.

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در استان الانبار، دانشگاه این استان را که "دژ مستحکم داعش" لقب گرفته بود به طور کامل آزاد کرده و پرچم عراق را بر بالای آن برافراشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ضمن اعلام آزادسازی کامل دانشگاه الانبار تاکید کرد که نیروهای عراقی مناطقی در اطرف رمادی، مرکز استان الانبار را نیز پاکسازی کرده‌اند و به 5 کیلومتری دروازه‌های شهر رسیده‌اند.

در همین راستا منابع نظامی عراقی اعلام کردند که برنامه استراتژیک آزادسازی استان الانبار به درخواست آمریکا و به دلیل نتایج منفی که در روزهای اول عملیات داشته، تغییر کرده است.

یکی از افسران عالی‌رتبه ارتش عراق اعلام کرد «ائتلاف ضد داعش» کمی قبل از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار به ارتش عراق توصیه کرده که عملیات را در چند مرحله و به تدریج آغاز کنند به این صورت که ابتدا عملیات آزادسازی رمادی، مرکز الانبار را شروع کرده و آن را از شهرهای دیگر جدا کنند و بعد دست به عملیات آزادسازی فلوجه، دومین شهر بزرگ الانبار بزنند.

ائتلاف تاکید کرده است که ارتش عراق همزمان قادر به گشودن دو جبهه در فلوجه و رمادی برای انجام حملات شدید و کارآمد علیه داعش نیست، به ویژه اینکه داعش فلوجه را دارای اهمیت زیادی برای خود در عراق و سوریه می‌داند.

این افسر عراقی گفت: دولت و رهبران نیروهای مردمی اصرار داشتند که عملیات به طور همزمان در رمادی و فلوجه مثل آنچه که در شهرهای استان صلاح‌الدین روی داد، آغاز شود.

نیروهای عراقی عملیات نظامی در استان الانبار را از حدود سه هفته پیش آغاز کرده‌اند و همچنان جنگ و گریز در طراف فلوجه و رمادی ادامه دارد. داعش برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی تمامی مسیرها را بمب‌گذاری کرده، تک تیراندازهای خود را مستقر و دست به عملیات انتحاری می‌زند.

قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد که ده‌ها تن از تروریست‌های داعش طی عملیات آزادسازی از پای درآمده و نیروهای عراقی از سه محور در اطراف شهر رمادی پیشروی کرده‌اند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف بزرگترین کارگاه بمب‌گذاری خودروهای داعش در مرکز شهر فلوجه را منهدم کردند. به گفته یحیی رسول، سخنگوی عملیات مشترک الانبار این حمله از طریق عملیات اطلاعاتی دقیق و همکاری با ساکنان فلوجه صورت گرفته است.

در پی تسلیم شدن برخی از اعضای داعش در مقابل نیروهای عراقی در محور شرقی شهر رمادی نیز تنش داخلی در میان داعشی‌ها رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن 15 تن از آنها شده است.

از سوی دیگر سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در جلسه کمیته امنیت و دفاع پارلمان با عبدالامیر الزیدی، فرمانده عملیات دجله و برخی مسوولان پرونده امنیتی در استان دیالی درخصوص حوادث تروریستی اخیر در این استان، راه‌های بازگرداندن آوارگان به مناطق خود و برقراری امنیت بحث و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N899673

وبگردی