آفتاب
صبح امروز؛

ظریف عازم کویت شد

ظریف عازم کویت شد

وزیر امور خارجه به منظور گسترش مناسبات دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در مقابله موثر با تروریسم و گروهک‌های افراطی - تکفیری، سفر منطقه‌ای خود را به سه کشور کویت، قطر و عراق آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، نخستین مرحله از دور جدید سفرهای منطقه‌ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از گفتگوهای وین و جمع‌بندی مذاکرات ایران و شش کشور گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای وین آغاز شد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه در این باره گفت: دور نخست سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس، دو روزه و نخستین مقصد رایزنی‌های دیپلماتیک آقای ظریف هم کویت است؛ وی قرار است سپس به قطر و عراق سفر کند.

وی سفر منطقه‌ای آقای ظریف را حاوی پیام تعمیق دوستی‌ها و تقویت همه جانبه همکاری‌ها دانست و افزود: سفر وزیر امور خارجه به دیگر کشورهای منطقه نیز در دستور کار قرار دارد.

ظریف در دیدار و گفتگو با مقامات عالی‌رتبه و همتایان کویتی، قطری و عراقی خود، علاوه بر تشریح آخرین نتایج جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای وین، درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای نیز به رایزنی می‌پردازد.

وزیر امور خارجه در کویت با شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و همچنین شیخ صباح الخالد، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ظریف همچنین عصر امروز از کویت به قطر سفر می‌کند و در دیدار چند ساعته با مقامات این کشور،‌ با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و شیخ خالد العطیه، وزیر خارجه این کشور به رایزنی درخصوص گسترش روابط دوجانبه خواهد پرداخت.

کد N899639

وبگردی