آفتاب

ایندیپندنت تاریخ برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اعلام کرد

ایندیپندنت تاریخ برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اعلام کرد

نخست وزیر انگلیس در نظر دارد رفراندوم عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را در ژوئن 2016 برگزار کند.

نخست وزیر انگلیس در نظر دارد رفراندوم عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را در ژوئن 2016 برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ایندیپندنت امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع که خواست نامش فاش نشود، با خبر شد که دیوید کامرون تصمیم گرفته است که ماه ژوئن سال بعد این مساله را انجام دهد.

این در حالی است سخنگوی دفتر کامرون در خیابان داوینگ حاضر نشد درباره این خبر که نخست وزیر ممکن است زمان برگزاری رفراندوم را در طول کنفرانس سالانه حزب محافظه کارش در ماه اکتبر اعلام کند، اظهار نظر کند. هنوز در این باره حزب محافظه کار نیز اعلام نظر نکرده است.

کامرون وعده داده است که درباره شرایط عضویت انگلیس در اتحادیه پیش از برگزاری رفراندوم دوباره مذاکره کند.

این گزارش درست چند روز بعد از اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تاکید بر ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا منتشر شد. وی در مصاحبه‌اش با بی‌بی‌سی هشدار داد که ماندن در این بلوک (اتحادیه) یک اقدام ضروری برای کمک به حفظ نفوذ جهانی این کشور است.

این گزارش همچنین در حالی منتشر شد که جورج آزبورن، وزیر اقتصاد این کشور سفر خود را به پاریس برای جلب حمایت برای انجام اصلاحات در اتحادیه اروپا آغاز کرد.

دولت محافظه کار این کشور اعلام کرده است در تلاش است در اتحادیه اروپا باقی بماند اما باید تغییراتی در زمینه موضوع رفاه شهروندان اروپایی در انگلیس، افزایش قدرت لندن و توانایی کناره گیری از همبستگی سیاسی نزدیک در این اتحادیه ایجاد شود.

آزبورن در بخشی از اظهاراتش گفت که برگزاری رفراندوم در انگیس می‌تواند فرصتی را برای انجام اصلاحات درباره اتحادیه اروپا فراهم کند.

وی ادامه داد: من خواهان مشاهده یک محل جدید برای اروپا هستم که رقابت و پویایی این قاره بیش از پیش باشد تا بتواند امنیت و شکوفایی را برای همه مردم این منطقه نه فقط برای مردم انگلیس فراهم کند.

روزنامه ایندیپندنت در ادامه نوشت، نابسامانی اخیر در یونان و افزایش احتمال خروج این کشور از یورو بر تصمیم برگزاری همه پرسی در انگلیس تاثیر گذاشت.

ماه گذشته اولین مانع برگزاری رفراندوم در مراحل قانونی آن در پارلمان پشت سر گذاشته شد اما هنوز نیاز است که این مساله توسط مجلس اعیان این کشور تصویب شود.

انتهای پیام

کد N899518

وبگردی