آفتاب

حسینی: در مقطع پساتحریم باید سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شود

حسینی: در مقطع پساتحریم باید سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای گفت: تیم هسته‌ای به تبعیت از مقام معظم رهبری در این 22 ماه زحمت زیادی کشیدند و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، سید محمد حسینی در مرکز نوآوری پژوهشگاه شاخص پژوه دانشگاه اصفهان اظهار کرد: البته نباید سایر زحمات را هم در زمینه هسته‌ای نادیده بگیریم. چرا که در این چند سال اخیر شاهد یک جهش هسته‌ای بوده‌ایم و دیپلمات‌ها هر چقدر هم ورزیده باشند اگر از یک پشتوانه قوی برخوردار نباشند نمی‌توانند از موضع اقتدار برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مساله هسته‌ای مربوط به یک طیف خاص نیست تاکید کرد:‌مساله هسته‌ای ملی بوده و باید ملی باقی بماند. اگر در این مدت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود و خطوط قرمز مشخص نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد.

حسینی ادامه داد:‌اگر کسی هم از برخی مفاد قطعنامه و توافق انتقاد می‌کند قصد تضعیف ندارد بلکه باید نگرانی‌ها را مد نظر قرار دهیم.باید نقدهای دلسوزانه را مطرح کرد و اگر کسی در داخل کشور نقد می‌کند به خاطر این است که بتوانیم امتیازات بیشتری بگیریم.

آمریکاییها هم همیشه نشان دادند که قابل اطمینان نیستند. آمریکایی‌ها و غربی‌ها خیلی اوقات قراردادی می‌بندند اما اینکه چقدر به آن پایبند باشند بحثش جداست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم همچنین بیان کرد:‌ نکته دیگر که مطرح است مساله پساتحریم و پسامذاکرات است که باید در آن زمان سرمایه گذاریهای خوب و کارهای اساسی انجام شود. نمی‌توان تعامل و رابطه با دنیا را انکار کرد اما همیشه باید مواظب باشیم که طرف مقابل به دنبال منافع خودش است و اگر تنها به واردات تکیه کنیم و یا به بیرون نگاه داشته باشیم در داخل با مشکل مواجه خواهیم شد.

ادامه دارد

کد N899505

وبگردی