آفتاب
مقدم‌فر در گفتگو با مهر:

آمریکا از استراتژی خود عدول کرد/شعار«مرگ‌بر‌آمریکا» دکترین‌انقلاب

آمریکا از استراتژی خود عدول کرد/شعار«مرگ‌بر‌آمریکا» دکترین‌انقلاب

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه«مرگ بر آمریکا» شعار محوری و دکترین انقلاب ماست، گفت: استراتژی آمریکا در مقابل ایران که برچیدن تاسیسات هسته‌ای بود با توافق اخیر، شکست خورد.

حمیدرضا مقدم فر در گفتگو با خبرنگار مهر،  با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در شورای روابط خارجی این کشور در رابطه با شعار «مرگ بر امریکا» در ایران و احمقانه خواندن آن، اظهار داشت: این شعار از ابتدای پیروزی انقلاب و پس از آن به عنوان یک شعار کلیدی و تابلوی نمادین از ارزشهای انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: امام(ره) بر این شعار اصرار داشتند و شعور بزرگی پشت این شعار بوده و این شعار نماد انقلاب اسلامی ایران است. امام(ره)  همواره تاکید داشتند که بگوئید مرگ بر آمریکا، زیرا که گفته شما برای این کشور مرگ خواهد آفرید.

مقدم فر ادامه داد: در بحث هسته ای اخیر آمریکا علاقه مند بود که از توافق ایجاد شده استفاده کند و مانند برخی دیگر از کشورها دیپلماسی عمومی خود را در ایران گسترش دهد و چهره سلطه گر خود را تغییر داده و تبدیل به یک دوست برای ایران شود، اما اینطور نشد.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده کل سپاه با اشاره به مواضع رهبری و واکنش های مردمی نسبت به آمریکا گفت: این مواضع و خواسته‌های مردمی از دوستی با آمریکا جلوگیری کرد و همواره «مرگ بر آمریکا» به عنوان شعار محوری و نماد و دکترین انقلاب ما خواهد بود.

ایران حامی مظلومان

وی با تاکید بر سه علت دشمنی ملت ایران با آمریکا اظهار داشت: علت اول سابقه تاریخی ظلم آمریکائیها در مقابل ملت ایران است که چند دهه به طول انجامیده و به این راحتی قابل فراموشی نیست؛ علت دوم اعتقادات و باورهای دینی، ایدئولوژیک و انقلابی مردم ایران است که هیچ گاه اجازه نخواهند داد که ظلم ستیزی تحت الشعاع مسائل دیگر قرار گیرد و این پیام قرآنی است که ظلم نکنید و زیر بار ظلم نیز نروید؛ علت سوم این است که در ژن و ذات ایرانی ها حمایت از مظلوم نهفته بوده و وقتی ظریف در نشست ۱+۵ می گوید هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید نشان دهنده این مساله است.

مقدم فر با بیان اینکه استکبار ستیزی در باور مردم ایران است، گفت: آمریکا تصور می کرد پس از توافق اخیر رویکرد انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد، اما اینطور نشد و با وجود اینکه آمریکایی ها به عنوان یک کشور مستکبر و ظالم از استراتژی خود در مذاکرات عدول کردند تغییری در ایران حادث نشد.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده کل سپاه با اشاره به استراتژی آمریکایی ها در چند سال اخیر تصریح کرد: استراتژی آمریکایی ها این بود که سایه تحریم ها را بر سر ایران نگه دارند تا پیچ و مهره های هسته ای را شل کنند، اما توافق اخیر نشان داد که استراتژی آمریکا شکست خورد و عقب نشینی کرد.

مقدم فر در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران با یک دشمن شکست خورده در استراتژی خود روبرو هستند و می دانند که آنها در قبال ما لطفی نکردند و ملت ایران تغییری در رویکرد خود با آمریکا نخواهند داد و بحث استکبارستیزی کماکان به عنوان شالوده و ستون انقلاب اسلامی مطرح است.

به گزارش مهر، جان کری وزیر خارجه آمریکا در شورای روابط خارجی با اشاره به توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: «به تیم ایرانی گفتم که شعار مرگ بر آمریکا نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه کاملا احمقانه است».

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز در پاسخ به این اظهارات جان کری تاکید کرد: «در ارتباط با شعار مردم ایران نسبت به سیاست های دولت آمریکا، در طول مذاکرات بارها به آقای کری تاکید کردم که مردم ایران بزرگوار و فهیم‌اند و بی دلیل نسبت به اقدامات دیگران عکس‌العمل تند نشان نمی‌دهند. شما به دنبال علت بگردید و نه معلول. علت خشم مردم ایران سیاست‌های آمریکا در طول بیش از ۶۰ سال گذشته در کودتا علیه یک حکومت دمکراتیک و حمایت از دولت کودتا در ۱۳۳۲، پشتیبانی همه جانبه از رژیم پهلوی، حمایت از رژیم صدام حسین در جنایات بی شمار علیه مردم ایران و عراق از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی و اقدامات خصمانه دیگر علیه ملت ایران من‌جمله اتهامات بی اساس علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران و تحمیل تحریم های ظالمانه و کور علیه این مردم است.»

کد N899452

وبگردی