آفتاب
یک مقام امنیتی پاکستان:

دور دوم مذاکرات صلح با طالبان در اسلام آباد برگزار خواهد شد

دور دوم مذاکرات صلح با طالبان در اسلام آباد برگزار خواهد شد

یک مقام ارشد امنیتی پاکستان با رد گمانه زنی ها در خصوص برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در چین یا قطر گفت این مذاکرات در اسلام آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس تریبیون، این مقام ارشد امنیتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد دور دوم مذاکرات نمایندگان دولت افغانستان و طالبان روز سی و یکم جولای در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب گمانه زنی ها در خصوص برگزاری این مذاکرات در قطر و یا چین را رد کرد. این در حالی است که دور نخست مذاکرات مذکور نیز در هفتم جولای در منطقه موره اسلام آباد برگزار شده بود. به گفته این مقام پاکستانی، مذاکرات باید در اسلام آباد ادامه یابد.

بر این اساس نخستین مذاکره مستقیم دو طرف به عنوان اقدامی در رستای آب کردن یخ روابط عمل کرده و گام هایی نیز در آن برداشته شده است. این مقام پاکستانی بدون اشاره به پیشرفت های به دست آمده در این مذاکرات تاکید کرد: همگان می دانند که این یک روند دشوار است و در آن می تواند سختی ها و چالش هایی وجود داشته باشد.

پیشتر منابع آگاه مدعی شده بودند که دور دوم این مذاکرات در چین برگزار خواهد شد. آنها دلیل این تصمیم را نگرانی جدی چین از کشیده شدن دامنه خشونت های افغانستان به خاک خود عنوان کرده بودند.

کد N899302

وبگردی