آفتاب

افزایش نگرانی‌ها از احتمال حمله پهپادی داعش در مسابقات ورزشی یا جشنواره‌های موسیقی

افزایش نگرانی‌ها از احتمال حمله پهپادی داعش در مسابقات ورزشی یا جشنواره‌های موسیقی

فرماندهان نظامی انگلیس نسبت به احتمال حمله گروه داعش با استفاده از پهپادها در رویدادهایی چون مسابقات فوتبال یا جشنواره‌های موسیقی نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، مقامات برجسته MI5 و پلیس انگلیس معتقدند داعش ممکن است از عوامل بدون سرنشین مانند پهپادها- که خرید و فروش آنها به سادگی ممکن است- برای هدف قرار دادن مردم در رویدادهای مهمی چون بازی‌های فوتبال یا جشنواره‌های موسیقی استفاده کند.

این مقامات نگرانند، تروریست‌های این گروه حتی حمله‌ای با استفاده از چندین پهپاد حامل بمب انجام دهند.

علاوه بر این مقامات امنیتی گمان می‌کنند داعش تاکنون دقیقا چگونگی و میزان مواد منفجره و وسیله آن را آزمایش کرده است.

به گفته یکی از این مقامات، طراحان گروه داعش در تلاش هستند تا از بمب‌های فوق پیشرفته‌ای استفاده کنند که در پهپادها سوار می‌شوند و هر روز نیز پیشرفته‌تر می‌شوند. داعش در صدد ایجاد وحشتی در ابعاد 11 سپتامبر 2001 است و معتقد است این مساله با انجام یک حمله چند پهپادی و کشتن تعداد زیادی از مردم در یک حمله همزمان ممکن است.

این در حالی است که پهپادهای کنترل از راه دور که امروزه بیشتر محبوب کودکان است با قیمت پایینی چون 100 پوند در بازار یافت می‌شود.

پیشتر و در اکتبر سال گذشته پرواز یک پهپاد در استادیوم فوتبال بین آلبانی و صربستان این بازی را به آشوب کشاند و اکنون مقامات امنیتی حمله پهپادی داعش در جریان مسابقات فوتبال یا جشنواره‌های موسیقی را محتمل‌تر می‌دانند.

انتهای پیام

کد N899108

وبگردی