آفتاب

نخست وزیر مجارستان: میان مهاجرت غیر قانونی و تروریسم ارتباطی آشکار وجود دارد

نخست وزیر مجارستان: میان مهاجرت غیر قانونی و تروریسم ارتباطی آشکار وجود دارد

نخست وزیر مجارستان امروز(شنبه)‌ در اظهاراتی با توجیه مواضع سرسختانه دولت محافظه کارش علیه مهاجرت، عنوان کرد میان مهاجران غیرقانونی که عازم اروپا می‌شوند و تهدید فزاینده تروریسم ارتباطی آشکار وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ کشور مجارستان در مرکز اروپا یکی از کشورهای منطقه بدون ویزای شینگن است و این باعث می‌شود مقصد جذابی برای مهاجران غیرقانونی که از طریق منطقه بالکان قصد رفتن به اروپا را دارند، باشد. دولت مجارستان تاکنون در سال جاری میلادی ورود بیش از 80 هزار مهاجر به این کشور که نسبت به کل آمار مهاجران وارد شده در سال 2014 دو برابر افزایش یافته، ثبت کرده است. اکثر این مهاجران متعلق به کشورهای فقیر و جنگ زده نظیر افغانستان،‌ سوریه و عراق هستند.

مجارستان برنامه ریزی کرده تا ماه نوامبر ساخت یک حصار به ارتفاع چهار متر را در طول مرزش با صربستان به پایان برساند تا جلوی ورود مهاجران غیرقانونی را بگیرد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در سخنرانی سالانه خود در رومانی که در آن معمولا به تشریح دورنمای سیاسی خود برای سالهای آینده می‌پردازد، گفت: میان مهاجران غیرقانونی که وارد اروپا می‌شوند و گسترش تروریسم ارتباطی آشکار وجود دارد. این کاملا واضح است که ما نمی‌توانیم تروریستهای متخاصم را در این جمعیت عظیم فیلتر کنیم.

مساله مهاجران غیرقانونی به شدت در مجارستان جنبه‌ای سیاسی پیدا کرده و دولت اوربان کمپینی را از طریق بیلبوردها به راه انداخته تا به مهاجران بگوید به قوانین مجارستان احترام بگذارند و همچنین نگرانی‌ها را درباره این که خارجی‌ها ممکن است مشاغل مجارستانی‌ها را بدزدند، افزایش داده است.

اوربان تاکید کرد: پاسخ ما آشکار است؛ ما دوست داریم اروپا را برای اروپایی‌ها حفظ کنیم و این نیازمند تلاش کشورهای دیگر نیز هست. اما چیزی هست که ما نه فقط دوست داریم بلکه می‌خواهیم انجام دهیم و آن این است حفظ مجارستان برای مجارستانی‌ها.

وی تاکید کرد، مهاجران غیرقانونی باعث افزایش بی کاری و جرم و جنایت در کشورهای غربی شده اند.

ویکتور اوربان که حزب سیاسی‌اش در حال واگذار کردن میدان به حزب راست افراطی و ضد مهاجرات "جوبیک" است، گفت: بنیادگرایی حقوق بشری غرب موجب تشویق اخلاقی مهاجران می‌شود.

وی عنوان کرد: سیاستهای اتحادیه اروپا به اندازه کافی برای آن که از شهروندانش در مقابل تهدیدهای ایجاد شده از سوی موج فزاینده مهاجرت دفاع کند، قدرتمند نیستند.

انتهای پیام

کد N899044

وبگردی