آفتاب

تخریب بیش از 60 مکان مذهبی عراق در کارنامه یک سال گذشته داعش

تخریب بیش از 60 مکان مذهبی عراق در کارنامه یک سال گذشته داعش

گروه تروریستی داعش در ادامه حملات خود به اماکن مختلف و آثار باستانی کشورهای سوریه و عراق، ظرف یک سال گذشته 64 آرامگاه و عبادتگاه متعلق به مذاهب و ادیان مختلف را در عراق تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، کمپین ملی ثبت انفجارهای عراق در لیست جنایات کشتار جمعی در بیانیه‌ای اعلام کرد: داعش در طول یک سال گذشته بیش از 64 آرامگاه، مقبره، مسجد و کلیسا را نابود کرده است و بی شک عراق و جهان این روزها حملات وحشیانه گروه تروریستی داعش به آرامگاه‌ها، مساجد، مقابر و ابنیه‌های تاریخی چون آرامگاه حضرت یونس (ع) و آثار تاریخی شهر نینوا را به خوبی به یاد می‌آورد.

این کمپین همچنین تسریع در روند آزادسازی شهرهای عراق و بازسازی آرامگاه‌های نابود شده را خواستار شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه‌های تروریستی قصد دارند کلیه ابنیه و آثار تاریخی متعلق به پیروان ادیان و مذهب مختلف را مشابه کاری که با ایزدی‌ها کردند، نابود کنند.

در این بیانیه اقدامات مجرمانه داعش "جنایات جنگی" این تروریست‌ها در حق بشریت خوانده شده است.

این کمپین ضمن دعوت به تدوین طرحی فوری برای بازسازی آرامگاه‌ها و ابنیه تاریخی نابود شده، از جامعه جهانی و دولت عراق خواست به روند آزادسازی مناطق و شهرهای تحت کنترل داعش و آزادی ساکنان تحت اسارت آنان تسریع بخشند.

داعش از ژوئن سال گذشته که کنترل شهرهای عراق را به دست گرفت بسیاری از عبادتگاه‌ها و آرامگاه‌های مذاهب و ادیان مختلف را براساس باورهای افراطی خود نماد "شرک" دانسته و با با بمب گذاری آن‌ها را تخریب کرد.

انتهای پیام

کد N899034

وبگردی