آفتاب

خواهر "اون" مدیر تبلیغاتی‌ کره‌شمالی شد

خواهر "اون" مدیر تبلیغاتی‌ کره‌شمالی شد

رهبر کره‌شمالی خواهر کوچکترش را به سمت «مدیر تبلیغاتی» ترفیع درجه داد؛ اقدامی که یک ارتقای چشمگیر در داخل دولت پیونگ‌یانگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی‌ میل، از آنجایی که «کیم کی-نام» 89 ساله، مدیر تبلیغات کنونی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به دلیل کهولت سن دیگر قادر به فعالیت نیست، رهبر این کشور «کیم یو-جونگ»، خواهرش را به نظارت بر تمامی «پروژه‌های بت کردن» آتی موظف کرد و وی باید وجه شخصی و کاریزمای برادرش را مدیریت و توسعه دهد.

کیم یو-جونگ به دنبال ازدواجش با «چوئه ریونگ-هائه»، پسر دوم دبیرکل حزب حاکم کره‌شمالی در اوایل سال جاری میلادی توجهات بین‌المللی را به خود جلب کرد و ترفیعش به سمت «مدیر تبلیغاتی» وی را بیش از پیش در کانون توجهات قرار می‌دهد.

وظایف روزانه کیم یو-جونگ شامل برنامه‌ریزی راهپیمایی‌های گسترده در راستای احترام به کیم جونگ-اون و همچنین تضمین اینکه مردم کره‌شمالی غرق در تبلیغات حامی خاندان کیم هستند، است.

کیم یو-جونگ 27 یا 28 ساله است و همانند برادرش در مدارس خارجی برجسته در سوئیس تحصیل کرده و حدود یک دهه پیش به کشورش بازگشته است.

روزنامه گاردین به نقل از منبعی در ژاپن گزارش داد، نقش جدید کیم یو-جونگ ریاست اداره «تبلیغات و تحریک عمومی» حزب کارگر کره‌شمالی است که مسوولیت کمک به تحکیم قدرت کیم جونگ اون با استفاده از اجرای «پروژه‌های بت کردن» را به عهده دارد.

گفته می‌شود که کیم جونگ اون به خواهرش نهایت اعتماد و اطمینان را دارد و انتصاب یکی از اعضای خانواده به طور کلی بیانگر عدم اعتماد کیم جونگ اون به اطرافیانش است.

انتهای پیام

کد N898850

وبگردی