آفتاب

ژان ماری لوپن به اتهام انکار هولوکاست محاکمه می‌شود

ژان ماری لوپن به اتهام انکار هولوکاست محاکمه می‌شود

رهبر سابق جبهه ملی فرانسه به اتهام انکار هولوکاست که در این کشور جرم محسوب می‌شود،‌ محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، منابع حقوقی در فرانسه اعلام کردند،‌ ژان ماری لوپن،‌ رهبر سابق جناح راست افراطی فرانسه موسوم به جبهه ملی به علت اظهارنظری که در ماه آوریل علیه هولوکاست مطرح کرد و این واقعه را "اتفاقی جزئی" در تاریخ خواند، با اتهامات مجرمانه روبرو خواهد شد.

وی قرار است به اتهام انکار هولوکاست یا جرم علیه بشریت محاکمه شود. دادستانها تحقیقات علیه لوپن را پس از آن آغاز کردند که وی این اظهارنظر را در ماه آوریل در یک مصاحبه رادیو و تلویزیونی مطرح کرد.

لوپن 87 ساله با اظهار این که این اتهامات تنها آزارهای بیشتر را در پی دارند، گفت: من تصور می کردم میلیون‌ها فرانسوی برای آزادی بیان تظاهرات کردند.

اظهار نظری که وی درباره اتاق‌های گاز آلمان نازی مطرح کرد منجر به اختلاف شدید میان او و مارین لوپن، دخترش که در سال 2011 جانشین پدرش در مقام رهبری حزب جبهه ملی شد، گردید و اختلافات را در میان حزبی که او در سال 1972 مشترکا بنیان نهاد افزایش داد. عضویت ژان ماری لوپن در این حزب به حال تعلیق در آمد اما دادگاهی در فرانسه علیه این مساله رای داد و آن را لغو کرد. او همچنین بار دیگر حزب خود را به دادگاه کشاند تا جلوی اقدامی که علیه پست وی در این حزب تحت عنوان ریاست افتخاری در حال انجام بود تا این پست حذف شود را بگیرد.

وی نخستین بار در سال 1987 در اشاره ای علنی به هولوکاست آن را یک اتفاق جزئی تاریخ خواند. در جریان مصاحبه‌ای در ماه آوریل وی در پاسخ به این پرسش که آیا از بابت مطرح کردن این دیدگاه پشیمان است بار دیگر این اظهار نظر را مطرح کرد.

مارین لوپن 46 ساله با محکوم کردن اظهار نظرهای پدرش درباره هولوکاست اقدام به تلطیف لحن سخنانش کرده و این موضوع سبب شد که حزبش اخیرا در انتخابات‌ها نتایج موفقیت آمیزی کسب کند.

ژان ماری لوپن که گفته شده می خواهد حتی به قیمت نابود کردن حزبش آن را تحت تسلط خود در آورد گفته است که اواخر سال جاری میلادی در مقابل نوه اش ماریون مارکال لوپن در انتخابات منطقه‌ای خواهد ایستاد.

نوه 25 ساله وی جوانترین قانونگذار پارلمان در فرانسه است.

انتهای پیام

کد N898816

وبگردی