آفتاب

اخبار تایید نشده از موافقت مسکو با اعطای پناهندگی سیاسی به عبدالله صالح

اخبار تایید نشده از موافقت مسکو با اعطای پناهندگی سیاسی به عبدالله صالح

منابع سیاسی یمن از موافقت مقامات مسکو با اعطای حق پناهندگی سیاسی به علی عبدالله صالح خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الخلیج امارات، منابع سیاسی یمنی در ریاض فاش کردند روسیه به کشورهای عضو ائتلاف عربی ونیز علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن، علام کرده آماده میزبانی از صالح و اعطای حق پناهندگی سیاسی به وی است و این حق پناهندگی در چارچوب سازش سیاسی جامعی است که با هدف توقف جنگ یمن و برقراری جوی مناسب برای راه حل سیاسی در این کشور انجام شده است.

منابع مذکور در گفت‌وگو با روزنامه الخلیج اعلام کردند روسیه ماه گذشته میلادی میزبان دو نماینده صالح از جمله ابوبکر القربی، معاون دبیرکل امور روابط خارجه و عارف الزوکا، دبیرکل حزب صالح بود. در این دیدار نمایندگان صالح از پوتین خواستند طرح سابق حزب صالح مبنی بر خروج امن وی از کشور در مقابل توقف جنگ و پایان ائتلاف فعلی میان نیروهای وابسته به وی و انصارالله را در پیش بگیرد و به این ترتیب بحران یمن متوقف شود.

منابع اظهار داشتند، پوتین در این دیدار به صورت ابتدایی با پیشنهادات آنان موافقت کرده اما با درخواست نمایندگان صالح برای اعطای حق پناهندگی سیاسی در مسکو فورا موافقت نکرده است.

بنا به گفته منابع یمنی رئیس جمهوری روسیه در پیامی مکتوب که توسط سفیر این کشور در صنعا به صالح تحویل داده شد به وی ابلاغ کرد که با میزبانی از وی و اعطای حق پناهندگی سیاسی در روسیه در چارچوب طرح حل جامع بحران یمن موافقت کرده است.

همزمان سایت "الموتمر نت" وابسته به حزب صالح نیز فاش کرد که صالح دو روز قبل پیامی از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوریروسیه دریافت کرده است.

سایت الموتمر نت اعلام کرد:صالح جواب نامه‌ای را که قبلا برای پوتین ارسال کرده بود دریافت کرده و در این نامه پوتین بر تقویت روابط شخصی شان و نیز همکاری‌ها میان حزب روسیه متحد و کنگره مردمی تاکید کرده است.

انتهای پیام

کد N898804

وبگردی