آفتاب
در مقاله‌ای در روزنامه الاخبار مصر تاکید شد

قدرت ایران مایه قدرت اعراب است/مصر سیاست اشتباهش در قبال ایران را تصحیح کند

قدرت ایران مایه قدرت اعراب است/مصر سیاست اشتباهش در قبال ایران را تصحیح کند

روزنامه الاخبار مصر ، با بیان این که قدرت ایران مایه قدرت اعراب است و نه علیه آن‌ها، نوشت: قدرت ایران مایه قدرت اعراب است به خصوص برای مقابله با تهدیداتی که اکنون منطقه ما را با تقسیم و تجزیه مواجه کرده است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، روزنامه الاخبار مصر در مقاله‌ای به قلم «جمال الغیطانی» با عنوان «ایران و دستاوردش» با اشاره به جایگاه دانشمندان ایرانی در بسط و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی در عرصه‌های مختلف و نگرش احمد ماهر، وزیر خارجه اسبق مصر در مورد لزوم برقراری روابط متوازن بین مصر و ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای بزرگ و وضعیت آرمانی در شکل گیری روابط قوی و متوازن بین مصر ،سعودی و ایران ، ملاحظات و تحفظات برخی سازمان‌های امنیتی مصر در آن زمان ازسرگیری روابط بین دو کشور را مورد توجه قرار داد و نوشت : حتی زمانی در دوره دکتر «ممدوح البلتاجی »وزیر گردشگری مصر طرحی برای برنامه ریزی گردشگری دینی برای بازدید ایرانیها از مراقد اهل بیت در مصر تهیه شده بود که با هیاهوی برخی در مورد تهدید شیعه مواجه شد.

نویسنده این مقاله با اشاره به تهیه کتابی در مورد مراقد اهل بیت در مصر که این کتاب و طرح به دلیل توصیه های امنیتی محقق و منتشر نشد ، تاکید کرد : دیدگاه امنیتی جزئی نگر است و دیدگاه و نگرش سیاسی گسترده تر است و باید جنبه فرهنگی هم بدان افزوده شود و بسیاری از سفرای مصر از جمله سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز چنین نگرش بلند سیاسی دارند.

در ادامه این مقاله آمده است: ایران دستاورد سیاسی بزرگی کسب کرده که فقط مختص این کشور نیست ، بلکه برای کلیه مستضعفان روی زمین است و امیدورایم مصر سیاست و موضع اشتباه خود را در روابط با ایران تصحیح نماید و زمینه روابط بهتر با ایران فراهم شود . مصر با توجه به جایگاه تاریخی و حضور و موقعیت خود به عنوان یک دولت هرگز از هیچ طرفی علیه طرف دیگر جانبداری نکرده است ، مگر در دوره ضعف و خلل . ما دو انقلاب را پشت سر گذاشته ایم اما آثار گذشته همچنان بر روی موضع عربی پابرجاست ، موضع درست و مطلوب رویکرد متعادل و متوزان عمان در قبال ایران است که مبتنی بر حکمت و تعقل می باشد. قدرت ایران مایه قدرت اعراب است به خصوص برای مقابله با تهدیداتی که اکنون منطقه ما را به تقسیم و تجزیه مواجه کرده ، قدرت ایران مایه قدرت ماست و نه علیه ما.

انتهای پیام

کد N898733

وبگردی