آفتاب

تاکنون 204 مورد تیراندازی مرگبار در سال 2015 در آمریکا رخ داده است

تاکنون 204 مورد تیراندازی مرگبار در سال 2015 در آمریکا رخ داده است

با وقوع یک کشتار گسترده دیگر در آمریکا و افزایش مناقشه برسر مساله کنترل مالکیت سلاح رسانه‌ها گزارش دادند که تاکنون در سال 2015 ، 204 کشتار گسترده با استفاده از تیراندازی در آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، براثر تیراندازی یک مرد سفیدپوست در پنج شنبه شب در سینمای لافایز لویزیانا دو زن کشته شدند و 9 تن دیگر نیز مجروح شدند.

این سومین تیراندازی گسترده مرگبار در شش هفته گذشته در آمریکا بود. عامل این تیراندازی به نام جان راسل هوسر 59 ساله این تیراندازی را با استفاده از یک سلاح دستی که به طور قانونی از فروشگاهی در آلاباما خریده بود انجام داد.

به گفته رئیس پلیس لافایت وی این تیراندازی را به طور روشمند با شلیک به 11 نفر و با استفاده از یک خشاب 10 گلوله‌ای انجام داد.

جیم کرگ، رئیس پلیس لافایت گفت: این تیراندازی به طور آهسته و روشمند انجام شد.

یک گروه از فعالان مخالف مالکیت سلاح به نام براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست اقدام به ثبت 203 کشتار گسترده با استفاده از تیراندازی در آمریکا در سال 2015 کرده است و با اضافه شدن حادثه لویزیانا این تعداد به 204 مورد می‌رسد.

براساس این گزارش 18 تیراندازی مربوط به ماه آوریل ، 39 تیراندازی مربوط به ماه مه، 41 مورد مربوط به ماه ژوئن و 34 تیراندازی نیز در ماه ژوئیه صورت گرفته‌اند.

تیراندازی مربوط به سینمای لوئیزیانا هشتمین مورد از تیراندازی گسترده در این ایالت در سال جاری بوده است.

همچنین 10 تیراندازی در ایالت اوهایو، 14 تیراندازی در ایالت کالیفرنیا و 16 تیراندازی نیز در ایالت نیویورک ثبت شده‌اند. در گزارش واشنگتن پست تصریح شد که احتمالا هیچ چیزی در ارتباط با این وضعیت در آمریکا تغییر پیدا نخواهد کرد.

در این گزارش تصریح شد که حادثه تیراندازی یک مرد سفید پوست در کلیسای سیاه پوستان در چارلستون آمریکا باعث به وجود آمدن یک گفت‌وگوی ملی مفید نه درباره سلاح‌ها بلکه درباره نماد پرچم مربوط به ایالت متحده آمریکا شد چرا که عامل این تیراندازی این پرچم را به نشانه اعتقادات نژادپرستانه تبلیغ کرده بود.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی انتقادی نوشت: صبح روز بعد از وقوع سومین تیراندازی مرگبار در شش هفته گذشته کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به گونه‌ای عمل کردند که انگار اخبار را ندیده‌اند.

در این گزارش تصویری اگرچه اکثرا این تیراندازی‌ها را محکوم کردند و برای قربانیان دعا کردند اما هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری سیاستی به عنوان راه حل خشونت‌های مسلحانه مطرح نکرده‌اند و این نشان دهنده این حقیقت است که قوانین مربوط به مالکیت سلاح به لحاظ سیاسی حساسیت برانگیز هستند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: کاندیداهای حزب دموکرات تدابیر کنترل سلاح پیشنهاد کرده‌اند اما آنها نیز عمدتا تمرکز خود را به مسائل اقتصادی، نژادی و جنسیتی به جای خشونت مسلحانه اختصاص داده‌اند. کاندیداهای جمهوری خواه نیز عمدتا مخالف با هرگونه محدودیت برای مالکیت سلاح هستند.

انتهای پیام

کد N898639

وبگردی