آفتاب

سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان کردستان افتتاح شد

سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان کردستان افتتاح شد

سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان کردستان روز شنبه و در آستانه سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به این استان، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه دریافت خبرر خبررگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم افتتاحیه این مرکز، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم دولت در زمینه سفرهای استانی، راه اندازی سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی دولت است، گفت: از طریق این سامانه، شهروندان می توانند انتقادها و پیشنهادهای خود را اعلام کنند.

وی یکی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی را مردمی بودن همه سطوح مدیریتی نظام برشمرد و گفت: با این حال امکان اینکه مسئولان با همه مردم ارتباط رو در رو و مستقیم داشته باشند وجود ندارد که راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی گام بزرگی در جهت برقراری این ارتباط بوده است.

زاهدی افزود: طی سالهای طولانی مردم از طریق نامه و مکاتبه نظرات، پیشنهادات و درخواست های خود را به رییس جمهور منعکس می کردند که این شیوه باعث ایجاد زحمت برای مردم و خدشه دار شدن کرامت آنها می شد.

استاندار کردستان گفت: در دولت تدبیر و امید برای حفظ شان و کرامت مردم، سهولت دسترسی مردم به مسئولان و انعکاس نظرات و درخواست های مردمی، سامانه ای با عنوان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و سامانه ارتباطات تلفنی ۱۱۱ تعریف گردید که مردم از طریق این سامانه، در تمامی ایام سال و به خصوص در سفرهای رییس جمهوری به استانها، می توانند ارتباط برقرار کرده و نظرات و درخواست های خود را اعلام نمایند.

*کاهش نامه های کاغذی به کمتر از ۱۵درصد در دولت یازدهم

"علی اصغر احمدی" معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رییس جمهوری نیز در آیین افتتاح مرکز سامانه ۱۱۱ استان کردستان گفت: در دولت تدبیر و امید با بهره گیری از فناوری روز و توجه به حفظ شأن و کرامت انسانی، ستاد سامد از ۲۴ ساعت قبل از سفر رئیس جمهوری راه اندازی شده و تا یک روز پس از سفر، به صورت شبانه روزی پاسخگوی همه درخواست های مردمی است.

احمدی خاطرنشان کرد: در استان کردستان نیز ۸۰۰ نفر در ۴ شیفت و به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس های مردمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی این است که دریافت نامه های کاغذی در سفرها کاهش یابد، گفت: با تلاش مدیران مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در میانگین ۱۹ سفر قبلی تعداد نامه های کاغذی به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در این استان، تنها پس از ساعاتی از راه اندازی این ستاد، بیش از ۲ هزار نفر با سامانه ۱۱۱ تماس گرفته و درخواست های خود را ثبت کرده اند.

احمدی ادامه داد: پس از سفر همه تماس ها دسته بندی شده و آنچه مرتبط با استان است به مسئولان استانی و آنچه ملی است به مسئولان مربوطه ارجاع داده می شود.

رییس جمهوری روز یکشنبه به استان کردستان سفر می کند.

انتهای پیام

کد N898632

وبگردی