آفتاب

پاسخ مجلس به برجام،آری یا نه است/ انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام، فردا یا سه شنبه

پاسخ مجلس به برجام،آری یا نه است/ انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام، فردا یا سه شنبه

ایرنا نوشت :

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا  با بیان این که هنوز برای انتخاب اعضای کمیسیون ویژه برجام هسته ای تصمیم گیری نهایی نشده است، افزود: قرار است در جلسه فردا (یکشنبه) فراکسیون رهروان ولایت و جلسه روز دوشنبه هیات رییسه مجلس این موضوع تعیین تکلیف نهایی شود.

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون ویژه برجام در جلسه علنی روز سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بین دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت مجلس به احتمال زیاد تعاملاتی انجام می شود و از مجموع نظرات این دو فراکسیون اعضای 15 نفره کمیسیون ویژه برجام هسته ای انتخاب می شوند.

سبحانی نیا با یادآوری این که کنگره آمریکا دو ماه فرصت دارد تا متن برجام را بررسی کند، گفت: برای ما زمان خاصی تعیین نشده است ولی به احتمال زیاد مدت زمانی برای بررسی برجام در مجلس و شورای عالی امنیت ملی طول خواهد کشید.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تنها می تواند به برجام هسته ای بله یا خیر بگوید و نمی تواند در جزییات آن تغییری ایجاد کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس افزود: البته متن برجام می تواند درکمیسیون های تخصصی مجلس بررسی شود و آنان نظر خود را به کمیسیون ویژه برجام هسته ای اعلام کنند ولی در نهایت این کمیسیون ویژه است که می تواند نظر اصلی خود را به صحن علنی مجلس ارایه کند.

نمایندگان در جلسه علنی سه شنبه گذشته مجلس( 30 تیر 94)، پیشنهاد 15 نفر برای تشکیل کمیته ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را با 136 رای موافق تصویب کردند. 

تسنيم هم نوشت:

سيدشريف حسيني عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی"برجام" در جلسه فردای خانه ملت خبر داد.

وی درباره سازوکار انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی"برجام" در مجلس، افزود: محدودیتی برای نمایندگان جهت عضویت در این کمیسیون وجود ندارد و هر کدام از نمایندگان که تمایل داشته باشند، می‌توانند برای عضویت در کمیسیون ویژه بررسی"برجام" کاندیدا شوند. براساس آئین‌نامه‌ داخلی مجلس، 15 تن از نمایندگان مجلس که بتوانند در صحن علنی خانه ملت بیشترین رأی را از سوی نمایندگان مجلس کسب کنند، عضو کمیسیون ویژه بررسی"برجام" خواهند بود. اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون ویژه بررسی "برنامه جامع اقدام مشترک" در اولین جلسه این کمیسیون مشخص می‌شوند.

 

 

 

27215

کد N898618

وبگردی