آفتاب

نشست تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا برگزار شد

نشست تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا برگزار شد

نشست تشکیلاتی و هم اندیشی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا با موضوع تفکر در خصوص وضعیت فعلی، نیازها و چالش‌های پیش روی این اتحادیه، به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی خارج کشور در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نشست در حاشیه سومین گردهمایی «شناخت زیر ساخت‌های علمی و معرفت عملی فرهنگ و تمدن غرب» برگزار شد که توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا از تاریخ 24-26 جولای در شهر فرانکفورت آلمان با حضور قریب به یکصد شرکت کننده از کشورهای مختلف اروپایی، در حال برگزاری است. این نشست با حضور میهمانانی همچون نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و همچنین سفیر ایران در آلمان همراه خواهد بود.

حضور اعضای شورای مرکزی ادوار گذشته و کنونی اتحادیه و نیز مسئولین کارگروه‌های برنامه جامع اتحادیه، سبب ساز تصمیم گیری‌های مهمی در این نشست شد.

کنعانی دبیر اتحادیه، در ابتدای این نشست، پس از معرفی شرکت کنندگان، به ارائه و توصیف برنامه جامع اتحادیه و ملزومات آن پرداخت.

لازم به ذکر است که این برنامه با مشارکت تیمی قریب به بیست نفر از اعضای اتحادیه در حال پی گیری بوده و قابلیت تمدید و توسعه به سال‌های آتی را نیز داراست.

لازم به ذکر است در این از گردهمایی ها موضوعات مورد علاقه دانشجویان عضو اتحادیه با یک نگاه عملی به جامعه غرب و با استفاده از ظرفیت متخصصین و کارشناسان بومی این جوامع به بوته نقد و بررسی گذاشته می شود. تفکر عمیق تر در باب دنیای پیچیده مدرن و جدید بجای قضاوت سطحی موضوعات، مهمترین پیام و هدف این فعالیت است. در دو گردهمایی گذشته به موضوعاتی همچون ابعاد قانونگرایی در فرهنگ غرب، نحوه تعریف پروژه های دانشگاهی د رسطح خرد و کلان، جایگاه دین در میان مردم آلمان و رابطه صنعت و دانشگاه پرداخته شده است که خلاصه های آن منتشر شده است.

پیام اساسی این دو دوره توجه به پیش زمینه ها در کنار متن موضوعات بود. بسیاری از مسایلی که در پیش زمینه موضوعاتی مثل قانونگرایی کشورهای پیشرفته موجود است و بسیار در نتیجه آن تاثیرگذار هست در افکار عمومی منعکس نمی شود و این سبب ساده انگاری در این موضوعات می شود. شناخت صحیح پیش زمین ها هم نیازمند تجربه عملی و استفاده از یک نگاه جامع نگر است.

انتهای پیام

کد N898545

وبگردی