آفتاب
محسن ثانی:

جمهوری اسلامی در حال حاضر تراز بین‌المللی دارد

جمهوری اسلامی در حال حاضر تراز بین‌المللی دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، منطق جمهوری اسلامی در مقابل قدرت‌های غربی را موجب پیروزی مذاکرات هسته‌ای و توفیق ایران در این زمینه دانست.

محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طبیعتا آنچه در 23 ماه مذاکرات فشرده گذشت با هم پیچیدگی‌هایی که از نظر دیپلماسی داشت تراز جمهوری اسلامی را نشان داد. همین که ایران در مقابل شش کشور به اصطلاح قدرتمند و صاحب زر، زور و تزویر قرار داشت باعث شد کشورما در افکار عمومی دنیا و در سطوح مختلف سیاسی جایگاه و پایگاه برجسته‌ای پیدا کند.

وی افزود: منطق بالای جمهوری اسلامی ایران در مقابل کشورهای غربی به گونه‌ای بود که اکنون می‌توان توفیق مذاکرات را بیشتر طرف ایران دانست. به ویژه این که شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار بود که تصویب کرد قطعنامه‌های قبلی‌اش ملغی شود و غنی سازی اورانیوم را در کشورمان تصویب کرد. این مصوبه علاوه بر این که بی سابقه بود، ادعایی که در گذشته وجود داشت را هم رد کرد.

محسنی ثانی با اشاره به نتایج موفق مذاکرات هسته‌ایی، در عین حال گفت: البته نقاط ابهام و چالش‌هایی بر سر راه نهایی شدن این توافق وجود دارد ولی در کل می‌توان آن را توفیق خوبی دانست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یاد آور شد: به اذعان آمریکا و غرب هر آنچه قرار باشد در منطقه انجام شود نیازمند نظر و نظارت جمهوری اسلامی ایران است و بدون آن نمی‌توان هیچ کاری را در منطقه به انجام رساند. همانطور که غربی‌ها در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین با نادیده گرفتن دیدگاه ایران توفیقی نداشتند.

وی در پایان با بیان اینکه تراز دیدگاه جمهوری اسلامی فراتر از منطقه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در حال حاضر تراز بین‌المللی دارد و تاثیرات فرا منطقه‌ای آن توانسته تاثرات خود را بر کشورهای دیگر هم داشته باشد.

انتهای پیام

کد N898467

وبگردی