آفتاب
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر منطقه‌ای ظریف:

ایران سیاست‌ خارجی خود را دارد

ایران سیاست‌ خارجی خود را دارد

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور منطقه‌ای گفت: ایران می‌تواند رویکرد سیاست خارجی خود را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن از سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به چند کشور منطقه‌ای در هفته جاری اطلاع دارد یا نه، گفت: من نمی‌توانم درباره‌ این که تا چه حد درباره‌ اینگونه دیدارها اطلاعات داریم صبت کنم اما واضح است که ایران می‌تواند سیاست خارجی خود را در رابطه با کشورهای منطقه‌ای و همسایگانش دنبال کند بدون آنکه نیاز باشد به ما اطلاع دهد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، تونر ادامه داد: من اطلاعی درباره‌ موضوعات این دیدارها ندارم و واقعا نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم.

وی همچنین درباره‌ دیدار جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در قطر تصریح کرد: وزیر امور خارجه به طور مرتب با لاوروف دیدار می‌کند و آنها قرار است به زودی در دوحه قطر با یکدیگر ملاقات داشته باشند. دو طرف در این دیدار احتمالا درباره‌ موضوعات مختلف شامل ایران و سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N898445

وبگردی