آفتاب

آمریکا آزادی قریب‌الوقوع جاسوس اسرائیلی را رد کرد

آمریکا آزادی قریب‌الوقوع جاسوس اسرائیلی را رد کرد

مقام‌های آمریکایی گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال مبنی بر اینکه دولت اوباما می‌خواهد پیش از موعد "جاناتان پولارد" جاسوس اسرائیلی را از زندان آزاد کند، تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه وال استریت ژورنال پیش از این گزارش داده بود که دولت آمریکا می‌خواهد "جاناتان پولارد" افسر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا که برای رژیم صهیونیستی جاسوسی کرده بود، زودتر از موعد از زندان آزاد کند.

اما وزارت دادگستری آمریکا عنوان کرد که پولارد باید 30 سال حبس خود را کامل کند.

وی تاکید کرد که پولارد از ماه نوامبر مجاز به عفو مشروط بود اما دولت این روند را ملغی کرد. رژیم صهیونیستی به دنبال جمع‌بندی مذاکرات ایران و 1+5 به شدت از آمریکا عصبانی است و این رویداد ممکن است روابط تل‌آویو- واشنگتن را بیش از حد تیره‌و‌تار کند. یک مقام آمریکایی گفت که آزادی پولارد قطعاً هیچ ارتباطی به کاهش تنش‌ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارد.

وال استریت گزارش داده بود که پولارد آمریکایی ظرف چند هفته از زندان آزاد می‌شود و برخی دیگر معتقدند که آزادی وی ممکن است چندین ماه به طول انجامد.

پولارد 60 ساله در 1987 به جرم جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شد.

وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرد: ما همواره گفته‌ایم که جاناتان پولارد باید مدت حبس خود را به اتهام جرایم جدیدی‌ که مرتکب شده، کامل کند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: وضعیت پولارد در کمیسیون عفو مشروط آمریکا و براساس روندهای استاندارد بررسی می‌شود. قطعاً هیچ ارتباطی میان وضعیت پولارد و ملاحظات سیاست خارجی وجود ندارد.

دولت آمریکا برای اولین بار در بهار 2014 گفت که آزادی پیش از موعد پولارد را بررسی می‌کند و هدف از این اظهارات این بود که اسرائیل به تلاش برای برقراری صلح در خاورمیانه متعهد شود اما این ایده به شدت خشم جامعه اطلاعاتی آمریکا را برانگیخت و منتفی شد.

انتهای پیام

کد N898248

وبگردی